Mindenképpen megvalósul a budapesti közösségi kerékpáros rendszer, a MOL BuBi (Budapest Bicikli) – nyilatkozta a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) miután az Index arról írt: felmondhatja a szerződést a BKK a T-Systems-szel és a csepeli kerékpárgyártóval, mert a legutóbbi belső teszteken sem ment át biciklipróba, és emiatt tovább csúszik az áprilisra tervezett átadás. A BKK szerint a konzorcium a legolcsóbb ajánlattal nyerte meg a tendert, de kockázatként kezelték, hogy a Csepel-biciklikkel és a – rendszer alapját képező – német informatikai háttérrel működő rendszer egyedülálló Európában.
Nyilatkozatuk szerint már februárban látható volt a késés. A gyűjtőállomások telepítése és a biciklik szállítása rendben lezajlott, azonban az informatikai megoldások véglegesítése két hónapos késésben van. Az átadási határidő április 7-én járt le, azóta minden egyes nap után 1,8 millió forint kötbért számol fel a BKK. Eddig 104 millió forint gyűlt össze, a kötbér legmagasabb összege 180 millió forint, ezt július 16-án éri el az alvállalkozó konzorcium. Ha eddig nem készül el a projekt, akkor a BKK felmondhatja a szerződést.
Az üggyel kapcsolatban megszólalt a fővárosi MSZP is, szerintük Budapest vezetését, a BKK-t és annak vezetőjét, Vitézy Dávidot terheli azért a felelősség, hogy még mindig nem indult el közösségi kerékpáros rendszer. „Aki pár száz bringát ennyi idő alatt közel kétmilliárd forintból nem képes használatra készen átadni a fővárosiaknak, az teljes mértékben alkalmatlan a főváros vezetésére” – fogalmazott Horvát Csaba. Irreálisnak tartja azt is, hogy 20 ezer forint lenne az éves bérlet (a turistáknak 25 ezer forint kauciót kéne fizetni), javaslata szerinte ez ötezer forintba kerülne.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.