Csökkent a fogyasztói bizalom a második negyedévben Magyarországon, a Nielsen fogyasztói bizalom indexe 57 pontra esett az első negyedévi 61 pontról, és 2 százalékponttal növekedett a 2015 második negyedévben mért 55 pontról.
A Nielsen 63 országban több mint 30 ezer fogyasztó megkérdezésével végzett kutatása alapján a fogyasztói bizalom index európai átlaga 79 pont, a világátlag 98 pont a második negyedévben.
A bizalmi mutató három összetevője közül a magyar fogyasztók a legoptimistábbak személyes pénzügyi kilátásaik megítélésében, ezt a válaszadók 19 százaléka látja többé-kevésbé jónak a következő tizenkét hónap során, az első negyedévben mért 25 százalékkal szemben.
Magyarországon kisebb lett a fogyasztók vásárlási kedve, a felmérés szerint az első negyedévi 20 százalék után a második negyedévben a megkérdezettek 17 százaléka vásárolt volna május 9-27. között - közölte a nemzetközi piackutató cég.
A Nielsen tájékoztatása szerint a felmérésből kiderült, hogy a magyar válaszadók 15 százaléka a munkahelyi kilátásokat a következő tizenkét hónap során kisebb-nagyobb mértékben jónak tartja, arányuk 2 százalékponttal kisebb, mint az első negyedévben volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.