A francia cégek által kifejlesztett útburkolat világosabb, vagyis kevesebb fényt elnyelő anyagból van, emellett a szokásosnál porózusabb, hogy képes legyen víz tárolására és a környezet hőmérsékletének csökkentésére anélkül, hogy veszítene tartósságából.
A francia főváros három forgalmas sugárútján egyenként 250 méteres szakaszon fektettek le újszerű aszfaltot, amely a remények szerint felére csökkenti a gépjárműforgalom okozta zajt, nyaranta pedig vízzel lehűti a környezetét.
A 2021-ig tartó teszt célja a hőmérséklet 2 Celsius-fokos (a gyalogosok esetében a hőérzet 3 fokos) csökkentése és a zajártalom megfelezése, legalább 3 decibeles csökkentése.
A hatóságok azt ígérik, hogy az aszfalt hűtésére nem ivóvíz-minőségű ipari vizet használnak.
A kísérleti útburkolatokat olyan útszakaszokon fektették le, ahol különösen nagy környezeti ártalomtól szenvednek az ott lakók. Ha a kísérlet beválik, városszerte elterjesztik a zaj- és hőcsökkentő aszfaltot.
Az önkormányzat szerint a párizsiak 11 százaléka van kitéve a küszöbértéknél, 68 decibelnél nagyobb zajártalomnak. Autópályákon másutt is kísérleteznek zajelnyelő útburkolattal, a gyorsforgalmi utakon használt aszfalt azonban nem alkalmas városon belüli használatra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.