A globálisan nyomás alatt álló autóipar számára Kelet-Közép-Európa és benne Magyarország lehet a kevés menekülőutak egyike – erről is beszélt a Világgazdaságnak a nemzetközi tanácsadó cég, a McKinsey kelet-közép-európai autóiparért felelős partnere. Kadocsa András szerint a magyar gazdaság kifejezetten a jó oldalon áll az ágazatban zajló fejlemények szempontjából, mivel a földrajzi pozíciójából is fakadóan nem érinti a pillanatnyi politikai és kereskedelmi bizonytalanság
Jóval kevesebb kockázattal jár itt beruházni, mint a tipikus távolabbi helyszíneken, és azok közül soknak a munkaerőköltség-előnye is sokat zsugorodott vagy el is tűnt a régiónkhoz képest. Ezért sem tartok hanyatlástól
– mondta.
A szakértő úgy látja, hogy rövid és középtávon változhat a magyarországi befektetések dinamikája, de ez korántsem változtatja meg az ország autóipari szerepét. Szerinte nem evidens, hogy egy-egy régiós fejlesztés védelmet élvez, ugyanakkor minden tény abba az irányba mutat, hogy a gyártóknak ezt a térséget kell erősíteniük, és ki kell tartaniuk az ide tervezett projektek mellett. „Az érintett szereplők erről hideg fejjel és a hosszú távú szempontjaikat figyelembe véve szoktak dönteni” – jegyezte meg.
A teljes cikket a Világgazdaság csütörtöki számában olvashatja
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.