A vártnál jóval nagyobb veszteséggel zárta a harmadik negyedévet a Pinduoduo kínai online kiskereskedelmi vállalat, aminek következményeként közel negyedével csökkent amerikai letéti jegyeinek (ADS) árfolyama szerdán a New York-i tőzsdén.
A négy évvel ezelőtt alapított, sanghaji székhelyű vállalat korábban arról volt ismert, hogy olcsó termékeket kínált a pinduoduo.com nevű portálon. A legnagyobb versenytársaival, az Alibabával és a Jingdonggal (JD.com) vívott küzdelem keretében azonban stratégiát váltott, és megcélozta a nagyvárosokban élő tehetősebb fogyasztókat, miközben igyekezett megtartani piaci fölényét a vidéken élők körében.
A vevőket csalogató jelentős árkedvezmények miatt viszont működési költségei több mint megduplázódtak a szeptember 30-án befejeződött harmadik negyedévben.
A honlapján szerdán közzétett nem auditált adatok szerint a vállalat árbevétele éves összevetésben 123 százalékkal, 7,51 milliárd jüanra (1,05 milliárd dollárra) emelkedett, miközben működési költségei 119 százalékkal 8,47 milliárd jüanra (1,18 milliárd dollárra) kúsztak fel. A működésből származó veszteség több mint kétszeresére, 2,79 milliárd jüanra (390,6 millió dollárra) nőtt. Az adózás utáni veszteség 2,33 milliárd jüant (326,6 millió dollárt) tett ki, egy ADS-re számítva 2,00 jüant (28 dollárcentet). Az egyszeri tételeket nem számolva az egy ADS-re jutó veszteség 1,44 jüan volt, jócskán meghaladta az elemzők által várt 0,53 jüant.
Az aktív vásárlók havi átlagos száma 85 százalékkal, 429,6 millióra nőtt a harmadik negyedévben, a szeptember 30-án véget ért 12 hónapban pedig 39 százalékkal, 536,3 millióra.
Huang Cseng vezérigazgató, aki nagyjából 45 százalékos tulajdonrésszel bír a vállalatban, megvédte a jelentős árkedvezményeket, mondván azok a jövedelmező befektetések, amelyek segítségével növelik a pinduoduo.com felhasználóinak számát és hűségét.
A Pinduoduo részvényeinek árfolyama idén csaknem megduplázódott, mivel a befektetőknek korábban tetszett a vállalat árpolitikája. Brock Silvers, a hongkongi Adamas Asset Management igazgatója azonban arra figyelmeztetett, hogy a durván emelkedő marketingköltségek felemésztik a vállalatot, és a befektetők immár ingatag alapon álló üzleti modellt látnak a befektetésnek minősített költségek emelkedése mögött.
Számos elemző azonban továbbra is nagy lehetőségeket lát a Pinduoduóban, éppen a bevételek és a vásárlók számának erős emelkedése miatt. A szeptember 30-ával zárult 12 hónapban a Pinduoduo aktív használóinak száma 39 százalékkal, 536,3 millióra emelkedett, kezd felzárkózni a 693 millió aktív fogyasztóval piacvezető Alibabához.
A Pinduoduo amerikai letéti jegyei 31,40 dolláron, 22,89 százalékos mínuszban zárták a kereskedést szerdán a New York-i tőzsdén, ahova tavaly július 26-án 19 dolláron vezették be. Az elmúlt 52 hétben 18,46 és 45,25 dollár között mozgott az árfolyama, a maximumot éppen két hete, november 6-án érte el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.