Hétfőtől lehet pályázni az elektromos autók állami támogatására. Magánszemélyek 11 milliónál nem drágább járműre 2,5 milliót kaphatnak, a taxisok 15 millióig az ár több mint felét – írja a Magyar Nemzet.
Az Innovációs és Technológiai Minisztérium bejelentés jelentős piaci mozgásokat eredményezett,
néhány hét alatt meglehetősen sok 10,99 millió forintos árú elektromos autó tűnt fel a kereskedésekben. Ráadásul a kínálat meglehetősen színes.
A kis vagy már-már törpe városi autók mellett elérhető ennyi pénzért klasszikus, alsó középkategóriás családi autó is, mint a Nissan Leaf, de több koreai gyártmányú divatterepjáró is – írja a lap.
Az árkorlátnak való megfelelés miatt többnyire kisebb akkumulátorcsomag, kevesebb kényelmi vagy fedélzeti szolgáltatás érhető el, de a 2,5 milliós támogatás igénybevételével 8-8,5 millió forintért hazavihetők. Ez az ár már versenyképes a belső égésű motorral szerelt, hasonló méretű, automata váltós kocsikéval – merthogy a villanyautók egyike sem tartalmaz manuális váltót, sőt leginkább semmilyent sem.
A személyszállítás céljából beszerezni kívánt tisztán elektromos gépjárművek esetében 15 millió forint a határ, és itt a támogatási arány akár 55 százalék is lehet. A Kia e-Niro, azaz egy 4,3 méter hosszú, közepes méretű városi terepjáró már 4,9 milliótól hazavihető – igaz, a kisebbik akkucsomaggal és hatótávval. De még a nagyobbik, a 64 kWh/órás is kijön 5,87 millióból, taxisvásárló esetén. Ez az ár, amennyiért a legnépszerűbb magyar autó, a Suzuki Vitara is megvehető újonnan.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.