BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Folytatódik a társadalmi párbeszéd az Új Duna-híd úthálózatáról

A Budapest Fejlesztési Központ által indított társadalmi párbeszéd keretében, két hét alatt több mint ötezren mondtak véleményt az Új Duna-híd úthálózatának budai oldalról induló, Pesten a Soroksári útig tartó, az Új Duna-hidat és a Ráckevei (Soroksári)-Dunán átívelő hidat is magában foglaló első szakaszáról. A párbeszéd folytatódik: már megismerhető a második, a Gubacsi és az Illatos út csomópontjától az Üllői útig tartó szakasz hat lehetséges nyomvonal-terve. 

Az új Duna-híd tervezése 2018-ban indult el, a munkát az egy évvel korábban kiírt nemzetközi tervpályázat győztese, a holland UNStudio és az brit Buro Happold Engineering alkotta tervezői konzorcium végzi.

A híd és úthálózata egy fasorokkal és zöldterületekkel szegélyezett városias körút lesz, széles gyalogosjárdákkal, kerékpárúttal.

Az új dunai átkelőt is magában foglaló körút megépítésének legfontosabb célja, hogy Budapest belvárosának forgalomcsillapítása megtörténhessen, a belváros élhetőbbé váljon, a külvárosi kerületekben, illetve az agglomerációban élők közlekedési lehetőségei pedig javuljanak.

Ez a cél azonban csak akkor érhető el maradéktalanul, ha az Új Duna-hídhoz megfelelően kiépített úthálózat is csatlakozik, amely képes a forgalom elvezetésére.

A tervezést irányító Budapest Fejlesztési Központ meg kívánta ismerni a budapestiek és a környező településen élők véleményét a Dél-Pestet, Csepelt és Dél-Budát összekötő új úthálózat első szakaszáról, ezért szeptember 14-én társadalmi párbeszédet indított, melynek keretében két hét alatt több mint 5 ezren mondták véleményüket az első szakasz terveiről.

A kérdőívben megadott javaslatok, vélemények kiértékelése jelenleg zajlik, eredményéről a Budapest Fejlesztési Központ a közeljövőben fog tájékoztatást adni.

Fotó: MTI Fotó: A.D.U. Építész KFT.

Ami az úthálózat második szakaszát illeti, mely a Gubacsi út-Illatos úti csomóponttól az Üllői útig tart, a Főváros és a Kormány közös városfejlesztési fóruma, a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa (FKT) idén februárban döntött hat lehetséges megoldás vizsgálatáról.

Az érdeklődők most a budapestujkorutja.hu oldalon tanulmányozhatják, összehasonlíthatják és az erről az oldalról elérhető kérdőív kitöltésével véleményezhetik a részletesen kidolgozott terveket. Az úthálózat pesti a szakaszára vonatkozó nyomvonal tehát még nem végleges, a felmérés eredményét az FKT figyelembe veszi majd a körút második szakaszának végleges nyomvonaláról hozott döntésében.

A 6 műszaki változat közül 4 esetén az út a Gubacsi úti csomópontot elhagyva a Határ út irányában halad és így éri el az Üllői utat. Két változat a Gubacsi úti csomópontot elhagyva a Ferencvárosi rendezőpályaudvart keresztezi, majd az Ecseri úton keresztül éri el az Üllői utat.

A Határ út menti változatok közül kettő a Kiserdő szélén halad, rövidebb, illetve hosszabb részben zárt alagútban. Kettő változat érdemben nem érinti a Kiserdőt, az egyik a Határ út alatt vezetett alagútban, a másik a Határ úton, felszínen halad. A két Ecseri úti változat abban különbözik egymástól, hogy az egyik esetén a Ferencvárosi rendezőpályaudvart egy felüljáróval keresztezi, a másikban ugyanezen a szakaszon alagút épül.

A Budapest Fejlesztési Központ a felmérés eredményét részletesen elemzi majd, kimutatva az egyes, érintett területeken élők viszonyulását az egyes változatokhoz. Az így elkészült elemzést a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa figyelembe veszi, és ez alapján születhet végleges döntés az új Duna-híd pesti oldalán építendő levezető úthálózat végleges vonalvezetéséről és műszaki megvalósításáról.

A Fővárosi Közfejlesztések Tanács szintén februári döntése szerint az új Duna-híd a Galvani utca–Illatos út vonalában fog megépülni, ezért, amennyiben év végéig nem sikerül döntést hozni, a Gubacsi útnál elakadhat a körút építése. Ez negatívan befolyásolhatja az érintett területek mindennapjait, hiszen a forgalom ebben az esetben a kiépített körúton haladna, hanem megtalálná a lakóutcákat: beszivárogna a József Attila lakótelepre, a Wekerle-telepre és jelentősen terhelné az Aszódi úti területeket, valamint a Kékvirág lakótelepet is.

Az úthálózat ugyanis akkor lesz teljes, ha eléri az Üllői utat, és Budapest új körútjaként megfelelő kapcsolatokat biztosít többek között

  • a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér,
  • Kőbánya,
  • illetve a dél-pesti kerületek irányába is.
  • Ehhez, illetve a Belváros forgalomcsillapításához szükséges az úthálózat 2. szakaszának megépítése.

    A Budapest Fejlesztési Központ arra kéri a budapestieket, hogy ismerkedjenek meg a tervekkel, kövessék nyomon az Új Duna-híd születését és vegyenek részt a fejlesztési elképzelések alakításában! Az Új Duna-híd úthálózatának második szakaszáról szóló kérdőívet az érdeklődők 2020. október 20-áig tölthetik ki.

    Címoldalról ajánljuk

    Tovább a címoldalra

    Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.