Magyarországon 2015 és 2020 között látványosan javultak a vállalati fizetésképtelenségre vonatkozó mutatók, az eljárások száma kevesebb mint felére, 9545-ről 4293-ra esett öt év alatt, ez a pozitív trend azonban megtörni látszik
– közölte az Euler Hermes hitelbiztosító szerdán elemzésében.
Bujdosó Tünde, az Euler Hermes kockázatkezelési igazgatója a közleményben kifejtette, hogy 2021. első félévi adatok szerint az előző év azonos időszakához képest
18 százalékos növekedés volt a magyar fizetésképtelenségi eljárások számában, várakozásaik szerint a teljes évre az emelkedés elérheti a 20 százalékot, összesen az 5151-et.
Hozzátette, jó hír, hogy a pandémia ellenére az adat még ezzel együtt is alatta marad a 2019-es fizetésképtelenségek számának. Ennek okai között említette egyrészt a globális gazdaság vártnál gyorsabb kilábalását, amelyet a gazdaságélénkítő és beruházást ösztönző politika is erősen támogatott, másrészt az átoltottságnak köszönhető gyorsabb normalizálódást.
Az elemzés szerint a likviditási gondoknak leginkább kitett szektor Magyarországon a turizmus és vendéglátás, ahol az idei év első hat hónapjában 190 felszámolási eljárás indult, 36 százalékkal több 2019 azonos időszakához képest. A fizetésképtelen építőipari cégek száma az idei első fél évben mintegy 40 százalékkal nőtt 2020 első hat hónapjához képest.
Az Euler Hermes a magyar autóipari beszállítóknál is a fizetésképtelen vállalatok számának emelkedésére számít, amelyet elsősorban az alapanyagárak erős növekedése, a technológiai trendek által diktált beruházási nyomás, a globális szállítási láncok akadozása, a súlyos csiphiány okoz.
A közlemény szerint a masszív állami beavatkozások eredményeként minden második bajba jutott cégnek sikerült elkerülni a fizetésképtelenséget Nyugat-Európában. Ennek köszönhetően az Euler Hermes Globális Inszolvencia Index, amely a vállalati fizetésképtelenségi esetek alakulását érzékelteti, 2020-ban összességében 12 százalékos csökkenést mutatott.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.