Tízezer embert, a járványidőszak mindennapi hőseit, egészségügyi dolgozókat és pedagógusokat láttak vendégül azokban a fővárosi éttermekben, amelyek pályáztak a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) 50 millió forintos újranyitási pályázati keretére. A tavasszal beharangozott szolidaritási csomag az #újranyitvaBP kampány a nyári újranyitást segítette, a program során ötezer forintos éttermi kuponokra lehetett pályázni.
Nehezen indult be a program, de aztán várakozáson felüli sikerrel teljesedett ki, és már kiürült a keret. Emellett újabb kört hirdetnek meg 25 millió forint értékben
– jelentette be pénteki kampányértékelő tájékoztatóján Nagy Elek, a BKIK elnöke. Mint mondta,
kétnapos budapesti programra lehet pályázni, amit kifejezetten vidéki csoportoknak, megyénként egy-egy busznyi vendégnek, a járvány időszakában mindennapi hősként dolgozóknak szánnak.
A napokban adománygyűjtést hirdet a BKIK a nehéz helyzetbe került vállalkozások megsegítése érdekében, amiből további célzott forgalomélénkítő támogatási programokat indíthatnak. Emellett a dolgozók és a vendégek egészségének védelme, a zavartalan nyitvatartás érdekében légsterilizálók beszerzését javasolja a BKIK, amely a piacon eligazodni képtelen vállalkozókat egyetemi szakértőkkel közösen kidolgozni tervezett termékajánló programokkal, kedvezményes, akár 30 százalékos beszerzési csomaggal és a kedvezményes hitellehetőségekről történő tájékoztatással is segíti – tudtuk meg. Mint Nagy Elek elmondta, kiszámolható, hogy egy-egy munkaerő távolléte a Covid-fertőzés miatt mennyi veszteséggel jár, aminél jóval kisebb összeg egy ilyen fertőtlenítőberendezés beszerzése. A vendégek biztonságérzetének növelése is fontos, hiszen még mindig nem könnyű megtölteni a zárt tereket, nem mindenkinek van még bizalma színházba, étterembe járni.
Nem a bezárásokra, hanem a szigorításokra igyekeznek felkészülni és felkészíteni a vállalkozásokat a járvány közelgő időszakában.
A vendéglátás még mindig nem állt talpra, a budapesti belvárosi éttermek 25 százaléka zárva van, miközben a home office elterjedése miatt az irodaházi vendéglátóhelyek továbbra is jelentős forgalomcsökkenéstől szenvednek. Fontosak az oltási kampányok, a hiteles tájékoztató propaganda, miután megállt a magyarországi átoltottsági ráta növekedése, a járvány megfékezése érdekében tovább kellene jutni a jelenlegi szintről. Erről Semsey Rudolf étterem-tulajdonos, a szolidaritási kampány nagykövete beszélt.
A nehéz helyzetbe került cégek megsegítése érdekében adománygyűjtés hirdet a BKIK, amiből további célzott forgalomélénkítő támogatási programokat indíthatnak. Ebben Nagy Elek elmondása szerint mindenekelőtt a válságból erősebben kikerült vállalkozásokra számítanak, illetve azokra, amelyek megőrizhették az iparűzési adó felét, és most azzal vagy annál többel is támogathatják ezt a programot befizetéssel.
„Nagyon fel kell készülni a következő időszakra, a következő egy évben itt lesz velünk a koronavírus. Látszik, hogy a turisztikai szektor elkezdett felkészülni a kihívásokra, de nagyon fontos lenne az is, hogy a zárt térben dolgozók mindegyike felvegye az oltást” –jelentette ki a BKIK elnöke. A kampányban és a szolidaritási programban részt vevő vállalkozások vezetői egyetértettek abban, hogy az átoltottság növelésével lehet túljutni az újabb és újabb hullámokon, amelyek mindegyike további áldozatokat követel a gazdasági szereplőktől. A vendéglátás számára a 30-40 ezer hiányzó dolgozó visszacsábítása is a következő időszak tétje, ehhez el kell kerülni a bizonytalansággal járó újabb és újabb bezárásokat.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.