A járványhelyzet ellenére a Michelin csoport teljesítménye stabil volt tavaly, a nyíregyházi üzemében zavartalanul folyt az abroncsgyártás. „Folyamatosan dolgozunk ipari megoldásaink fejlesztésén, emellett a teljes fenntarthatóságot szolgáló stratégiánkra összpontosítunk. Szeretnénk 100 százalékban fenntartható, környezetbarát módon működni, ezért olyan új módszerekbe és technológiákba fektetünk be, amelyek csökkentik működésünk környezeti hatását” – mondta a VG-nek Nemes Attila. A Michelin Hungária Kft. ügyvezetője és a Michelin nyíregyházi gyárának vezetője hozzátette: a fenntartható gyártási módszerek alkalmazása egyértelmű vevői elvárássá vált, különösen az autógyárak, mint abroncsvásárlók részéről.
Az ellátási láncaikat érintette a poliészter és poliamid alapanyagok világpiaci hiánya, de a termelésprogramozói csapat kiegyensúlyozta a gyártást, így ez a hiány végül nem befolyásolta a nyíregyházi üzem tevékenységét. A tengeri konténerek elérhetősége is nehézséget okozott, amely a nyersanyagellátást és a tengerentúli gumiabroncs-szállítmányokat veszélyeztette. A tavaly 25 éves magyarországi jelenlétét ünneplő vállalat az energiaárak alakulása miatt felgyorsítja az energiahatékonysági projektjeit, és készen áll azon technológiai fejlesztések folytatására, amelyekkel minimalizálhatja az energiaárak váratlan alakulásából adódó hatásokat. A cég ügyvezetőjének elmondása szerint a vállalatnál a fluktuáció ma a világjárvány előttihez hasonló, de a teljes létszámuk változatlan maradt 2021-ben.
„Idén januártól a bér- és juttatási rendszerünk strukturális módosítása nélkül alkalmazzuk a törvény által előírt új garantált bérminimumot. A kötelező emelés után azonban az órabéres kollégáink csaknem fele ugyanakkora alapbért kap majd, ezért 2022 első negyedévében azon fogunk dolgozni, hogy a munkakörök összetettsége, munkatársaink kompetenciái és teljesítménye alapján újra megteremtsük a bérkülönbségeket” – emelte ki Nemes Attila.
Kifejtette, hogy a gumiabroncsok piaca a magasabb pántátmérőjű abroncsméretek felé tolódik el, a személyautóknál is megjelentek a 22 és 23 colos termékek. A gyár a termelését már átalakította ennek a piaci változásnak megfelelően. Az ügyvezető elmondta, hogy
bár még nem alakította át jelentős mértékben a piacokat, az elektromos autók térnyerése érzékelhető folyamat, és már piacra is dobták az elektromos autókra alkalmas termékeiket, valamint folyamatosan fejlesztenek, hogy megfeleljenek a változó piaci igényeknek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.