Harmadik hete kéri számon a kereskedőkön az élelmiszerárstop betartását az ország minden részében a fogyasztóvédelem. A közel 800 helyszíni és online ellenőrzésből alig több mint hatvanszor tártak fel mulasztást a kormányhivatalok szakemberei. A leggyakrabban, harminchétszer az árazással volt probléma, minden második esetben az étolajéval. A múlt héten megszületett az első milliós nagyságrendű bírságról szóló határozat is.
Cseresnyés Péter kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkár elmondta: „fogyasztóvédelmi bírságot eddig tizenegy esetben szabtak ki a kormányhivatalok, összesen 1,6 millió forint összegben. Az első egymilliós tételt egy áruházlánc vidéki üzletének kell megfizetnie, a kristálycukor polccímkén feltüntetett ára 10 forinttal volt magasabb az előírtnál. A három hónapig tartó ellenőrzéssorozat célja, hogy a ritkaságszámba menő hibák kiszűrésével mindenütt garantáltan a csökkentett árakon vásárolhassanak a magyar emberek.”
A járvány és elszabadult energiaárak miatt egész Európában jelentősen növekvő élelmiszerárak Magyarországra is begyűrűztek. A kormány február elsejétől a tavaly október közepi szinten rögzítette a kristálycukor, a búzafinomliszt, a napraforgó-étolaj, a sertéscomb, a csirkemell, csirkefarhát és a 2,8 százalékos UHT tehéntej legmagasabb árát. A beavatkozás a magyar emberek védelmét szolgálja, a gyermekes családok és az idősek megélhetését a megtakarítások mellett például az szja-visszatérítése és a 13. havi nyugdíj is javítja.
Február első három hetében 760 üzletben fordultak meg a fogyasztóvédelem ellenőrei. Tizenhét bolt nem biztosította a megfelelő mennyiséget az érintett élelmiszerekből. Kilenc helyszínen tártak fel hiányosságot a kötelező tájékoztatás kapcsán. Némelyik kereskedelmi egység több szempontból is mulasztott. A tizenöt ellenőrzött webáruház közül mindössze egy vállalkozás nem alkalmazta a hatósági árat. Az összesített kifogásolási arány a megelőző héthez hasonlóan alacsony, 8 százalék alatti szinten alakult.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.