A kkv szektorban átlagosan a cégek 89 százaléka rendelkezik valamilyen biztosítással – derült ki a K&H kkv bizalmi index legfrissebb eredményeiből. A megkérdezett vállalkozások 62 százaléka rendelkezik gépjárműbiztosítással, azaz kgfb-vel vagy casco-val, de általános felelősségbiztosítása is 10-ből 6 kkv-nak van.
A legnagyobb arányban az agrárcégek biztosítottak (94 százalék), hiszen rendkívül magas kockázatnak vannak kitéve.
Az aszály, a jégeső vagy a fagykár ugyanis a termés meghatározó részét pillanatok alatt elviheti, és ezzel a termelési ciklusban akár minden bevétel kárba veszhet. Biztosítottság tekintetében a mezőgazdasági szektort az ipari, építőipari kkv-k követik (91 százalék), a kereskedelemben (88 százalék) és a szolgáltatók között (87 százalék) viszont átlag alatti a biztosítással rendelkezők aránya.
Az is megfigyelhető a megkérdezettek körében, hogy minél nagyobb egy kkv, annál jellemzőbb, hogy van általános felelősségbiztosítása, illetve céges gépjárműve és így kötelező felelősségbiztosítása. Amíg a mikrocégeknél 59 százalék az utóbbit kötők aránya, a kisvállalkozásoknál 61 százalék, a középvállalkozásoknál pedig 85 százalék. Általános felelősségbiztosítása a legkisebb kkv-k 51 százalékának, a közepes méretűek 66 százalékának van, a legnagyobbak viszont már 10-ből 8 esetben rendelkeznek vele.
Az egy-egy szektorra jellemző, speciális biztosítások tekintetében szintén az agrárium jár az élen, ahol a cégek 53 százalékának van mezőgazdasági biztosítása, a szolgáltató vállalkozások 46 százalékának szakmai felelősségbiztosítása, míg az iparban és az építőiparban ehhez képest jóval alacsonyabb (26 százalék) az építési-szerelési biztosítással rendelkező vállalkozók száma.
Ár és személyes kapcsolatok – főként ez alapján döntenek biztosításukról a vállalkozások. Tízből kilenc kkv-nak (88 százalék) nagyon fontos az ár-érték arány, biztosító választásakor, ezt szorosan követik a korábbi pozitív tapasztalatok (85 százalék) és a lefedett kockázatok (83 százalék). A digitális megoldások térnyerését mutatja, hogy jelentőségben az online elérhetőség (71 százalék) felzárkózott közvetlenül a személyes ügyfélkiszolgálás (79 százalék) és a személyes kapcsolattartó (78 százalék) mellé, miközben a fiókhálózat közelsége a legkevésbé fontos 44 százalékkal.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.