A K&H Bank 67,6 milliárd forintos nettó nyereséggel zárta a 2022-es évet, amely tíz százalékkal elmaradt az egy évvel korábbi 75,4 milliárdtól – jelentette be a pénzügyi szolgáltató mai sajtótájékoztatóján Gombás Attila, a K&H Csoport pénzügyi vezetője. A K&H Biztosító nettó eredménye szintén csökkent 2022-ben, 6 milliárd forintot ért el az előző évben elért 6,7 milliárddal szemben.
Az eredmény csökkenését – tette hozzá – elsősorban az okozta, hogy a a K&H Bank és Biztosító 56 milliárd forintnyi plusz költséget számolt el a válság háztartásokra és vállalkozásokra gyakorolt hatását enyhítendő kormányzati intézkedések miatt. Utóbbiak közül az egyik jelentős tételt – a banknál és a biztosítónál együtt közel 29 milliárd forintot – az extraprofitadó jelentette, de a kamatstop hatásai nyomán is 23,5 milliárdos extra költség keletkezett.
A K&H-nak – hangzott el – sikerült javítania a pozícióit mind a lakossági, mind a vállalati hitelezés területén, miközben a teljes hitelezési piac visszaesett a negyedik negyedévben.
A vállalati hitelezésben a K&H részesedése 9,5 százalékra nőtt az egy évvel korábbi 9,3-ről, a lakossági területen pedig 10,4-ről 10,6 százalékra emelkedett a bank portfólió alapján mért piaci súlya.
A teljes hitelportfólió egy év alatt 20 százalékkal, 2582 milliárd forintra nőtt tavaly, 680 milliárd forintnyi új kihelyezés mellett. A babaváró hitelek új szerződéseinek értéke elérte a 61 milliárd forintot.
Ami a megtakarítási oldalt illeti, a befektetési alapok és befektetési egységekhez kötött biztosítási termékek nettó értékesítése jelentősen, 76 százalékkal, 112 milliárd forintra emelkedett 2022-ben, a kezelt vagyon pedig éves összevetésben 6,1 százalékkal, 945 milliárd forintra nőtt.
Kaszab Attila, a K&H Biztosító vezérigazgató-helyettese elmondta: a nem életbiztosítási terület díjbevétele egy év alatt 12 százalékkal emelkedett, és elérte az 58 milliárd forintot. Az életbiztosítási terület szintén kifejezetten jól teljesített: a rendszeres díjas, befektetéshez kötött üzletág éves szinten 20 százalékkal, a rendszeres díjas kockázati életbiztosítások üzletága pedig éves szinten 11 százalékkal bővült. Kaszab Attila hangsúlyozta:
a K&H Biztosító szintet lépett a digitalizáció terén azzal, hogy tavaly olyan, piacvezető innovációkat vezetett be a K&H mobilbankban, mint a digitális kockázati életbiztosítás, a biztosítási kezelőfelület, a nem-életbiztosítási kárbejelentés és állapotkövetés.
Németh Balázs, a K&H Csoport innovációs vezetője közölte: az ügyfélkör 88 százaléka használja már a digitális szolgáltatásokat, és a cél most már elsősorban az, hogy az ügyfelek minél gyakrabban használják ezeket a funkciókat. A K&H 2022 végén mutatta be Kate-et, a személyes digitális asszisztenst, amely magyarul beszél, és már több mint 60 féle funkciót ismer.
Ami a lakossági hitelpiac idei kilátásait illeti, Gombás Attila szerint sok múlik az infláció, a háztartások megélhetési költségeinek alakulásán, és – nem utolsósorban – a kamatok szintjén is. Véleménye szerint az az állapot, ami a múlt év első felére jellemző volt, várhatóan még jó ideig nem tér vissza a hitelpiacra, de az év második felére már bízni lehet a piac valamilyen mértékű élénkülésében.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.