BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Jelenlegi formájában fenntarthatatlan a MÁV működése, még idén átalakulhat a vasúttársaság

Már az ősztől holdig formában működhet tovább a MÁV egy a kormány elé benyújtott javaslat szerint. Erről a MÁV vezérigazgató-helyettese beszélt, aki szerint a vasúttársaság a jelenlegi formájában fenntarthatatlan. Az ügyben megszólalt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese is, aki elmondta, hogy évi 100 milliárd forintot szánnának csak a vasút pályák karbantartására.

Jelenleg is zajlik Balatonalmádiban a I. V-Híd Mérnök Konferencia, ahol a MÁV vezérigazgató-helyettese, Kikina Artúr arról beszélt, hogy a MÁV a jelenlegi formájában egy működésképtelen társaság, amit minél előbb át kell alakítani – szúrta ki a cég Facebook-posztját a Trend FM.

Kikina Artúr
V-Híd Zrt. / Facebook
Kikina Artúr, a MÁV vezérigazgató-helyettese.
Fotó: V-Híd Zrt. / Facebook

Lázár János minisztériuma új korszakot hirdetett meg: gyökeresen átalakul a MÁV és a Volán

A napokban a kormány elé kerül az az előterjesztés, amelyben lefektetik a magyar vasút következő tíz évének fejlesztési koncepcióját. Új időszámítás veszi kezdetét, jön a piaci finanszírozás.

Kikina Artúr nem közölt részleteket a vasúttársaság átalakításáról, de annyit elmondott, hogy már egyeztetnek a kormánnyal a lehetőségekről. Állítása szerint benyújtottak egy javaslatot a MÁV átalakítására, ha ezt a kormány elfogadja, akkor 

ősztől már holdig formájában működhet tovább a társaság. 

Innentől a MÁV-nak egy különálló szolgáltatási és pályaüzemeltetési része is lenne.

Balatonalmádiban megszólt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese, Csepreghy Nándor is. Elmondta, hogy jelenleg a vasútvonalak majdnem felén sebességkorlátozás van a pályák állapota miatt. Szerinte 

évente legalább 100 milliárd forintot kell karbantartásra fordítani, hogy a vonatok a megfelelős sebességgel tudjanak közlekedni. 

A miniszterhelyettes elmondta, hogy a következő évtizedben 15 milliárd eurót akarnak a vasút fejlesztésére fordítani. Ennek az összegnek a fele a pályák karbantartására, a másik a járművek korszerűsítésére menne el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.