Jelenleg is zajlik Balatonalmádiban a I. V-Híd Mérnök Konferencia, ahol a MÁV vezérigazgató-helyettese, Kikina Artúr arról beszélt, hogy a MÁV a jelenlegi formájában egy működésképtelen társaság, amit minél előbb át kell alakítani – szúrta ki a cég Facebook-posztját a Trend FM.
Lázár János minisztériuma új korszakot hirdetett meg: gyökeresen átalakul a MÁV és a VolánA napokban a kormány elé kerül az az előterjesztés, amelyben lefektetik a magyar vasút következő tíz évének fejlesztési koncepcióját. Új időszámítás veszi kezdetét, jön a piaci finanszírozás. |
Kikina Artúr nem közölt részleteket a vasúttársaság átalakításáról, de annyit elmondott, hogy már egyeztetnek a kormánnyal a lehetőségekről. Állítása szerint benyújtottak egy javaslatot a MÁV átalakítására, ha ezt a kormány elfogadja, akkor
ősztől már holdig formájában működhet tovább a társaság.
Innentől a MÁV-nak egy különálló szolgáltatási és pályaüzemeltetési része is lenne.
Balatonalmádiban megszólt az Építési és Közlekedési Minisztérium miniszterhelyettese, Csepreghy Nándor is. Elmondta, hogy jelenleg a vasútvonalak majdnem felén sebességkorlátozás van a pályák állapota miatt. Szerinte
évente legalább 100 milliárd forintot kell karbantartásra fordítani, hogy a vonatok a megfelelős sebességgel tudjanak közlekedni.
A miniszterhelyettes elmondta, hogy a következő évtizedben 15 milliárd eurót akarnak a vasút fejlesztésére fordítani. Ennek az összegnek a fele a pályák karbantartására, a másik a járművek korszerűsítésére menne el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.