Leginkább a hét közepét részesítik előnyben, az üzleti taxiutak mintegy harmadát szerdán bonyolítják a hazai cégek, jellemzően a reggeli és délelőtti órákban – derült ki a Bolt kutatásából. A taxiszolgáltató adatai szerint a július és augusztus közötti nyári időszakban jelentősen lelassul az üzleti élet, ekkor egy átlagos hónaphoz képest ötödével kevesebb rendelést bonyolítanak a cégek.
Forgalom szempontjából egyrészt a május-június hónapok tekinthetők kiemelkedőnek, másrészt a november és a december, amikor a legtöbb céges rendezvényt tartják, ilyenkor nem ritka a 25 százalékos többletforgalom az átlagos hónaphoz képest.
A szektorok közül
területeiről kerülnek ki a legaktívabb céges taxis utazók.
A legtöbb üzleti fuvart magyar munkavállalók rendelik, de egyre nagyobb számban találhatóak külföldi cégek leányvállalatainak külföldi munkavállalói a megrendelők között. Pozíció szerinti megoszlásban a felsővezetők utaznak legtöbbet, közvetlenül utánuk a tanácsadók, az üzletkötők és az értékesítők következnek.
A vállalkozások túlnyomórészt inkább városon belüli rövidebb utakra használják a szolgáltatást. A reptéri utak aránya ugyanakkor a Covid háttérbe szorulása óta minden évben dinamikusan nő. Ezzel szemben az agglomerációba irányuló utazások száma alig észrevehetően, de csökken.
A Bolt taxiszolgáltató a lakossági személyszállítás mellett 2019 óta egy egyre erősödő üzleti ügyfélkörrel is rendelkezik, amely a teljes utasforgalmi volumenhez képest még tartogat növekedési potenciált. A számok mögé nézve azonban így is érdekes trendek rajzolódnak ki a magyar céges utakról. A Bolt két évre visszamenőleg vizsgálta meg közelebbről a teljes üzleti szegmensének belső forgalmi adatait.
A Bolt 2022 decemberétől egy év alatt megduplázta a céges partnereink számát, a gazdasági helyzet azonban az üzleti utazásoknál is éreztette hatását:
2023 végéig a magyar vállalkozások átlagosan 10 százalékkal fogták vissza a vonatkozó költéseiket.
A Bolt ügyvezetője ugyanakkor az idei évre mérsékelt, de pozitív irányba való elmozdulást prognosztizál: a növekedési mértékét tekintve most óvatosabban becslünk, annak ellenére, hogy a gazdaság várható erősödésével cégek újra növelhetik az ilyen jellegű kiadásaikat – mondta el a Világgazdaság érdeklődésére Sabjányi László, a Bolt HTX Kft. ügyvezetője.
„Az első negyedév tapasztalatai alapján a 2023-as évhez képest továbbra is magas két számjegyű növekedéssel számolunk a lebonyolított fuvarok és a regisztrált cégek számát, illetve a teljes business forgalmat tekintve – ezzel az eredménnyel elégedettek lennénk” – tette hozzá a mobilitási szolgáltató vezetője.
A taxiszolgáltató felmérése kitért a Bolt Business használata mögött húzódó fő motivációkra is. Eszerint a partnercégek esetében fontos szempont a kényelem, az egyszerűség és a gyorsaság, ám a legjelentősebb érv, hogy a platform teljes átláthatóságot és kontrollt biztosít, és az alkalmazás lehetővé teszi a kollégák utazásainak hatékony adminisztrációját.
A funkciók közül az előrendelés a legnépszerűbb, amelyet a céges partnerek túlnyomó többsége már használt, háromnegyedük pedig rendszeresen igénybe veszi. Különösen a reptéri utazások és fontos események szervezésekor élnek ezzel a lehetőséggel a cégek. A fejlesztések közül idén a prémium kategóriát vezették be, amelyre egyre nagyobb az igény az üzleti partnerek részéről.
E kategóriában csak az egyes autómárkák bizonyos modelljei kerülhetnek be, de a feltételek között ugyanígy szerepet játszik a taxi felszereltsége, komfortfokozata és általános állapota is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.