Az UTIBER Kft. és a RODEN Mérnöki Iroda Kft. társulása nyerte az M44-es gyorsforgalmi út Békéscsaba és a méhkeréki erdélyi határ közötti útvonalának megtervezésére kiírt közbeszerzési eljárást, mintegy 43 kilométernyi utat fognak megtervezni – írja Facebook-oldalán a konzorciumvezető UTIBER. Mindezt alátámasztja az online közbeszerzési tájékoztatóban közzétett, az ajánlatok elbírálásáról szóló dokumentum is, amelyből kiderül, hogy a két cég nettó 5,084 milliárd forint értékben végzi majd el a feladatot – írja a Magyar Építők.
Az M44-es projektjéről közzétett adatok szerint
Békéscsaba és az országhatár között új nyomvonalon jön létre a 43 kilométer hosszú, négysávos gyorsforgalmi út.
A tervezők feladata a kiválasztott nyomvonal és a hatályos környezetvédelmi engedély alapján az engedélyezési-és kiviteli tervek elkészítése, valamint a megvalósításhoz szükséges engedélyek megszerzése. A tervezést követően, új közbeszerzési eljárásban történik majd meg a kivitelező kiválasztása.
Az Építési és Közlekedési Minisztérium projektjében Méhkerék település térségében külön elkészül egy különszintű csomópont dokumentációja. Sarkad és Doboz között egy új mérnökségi telepet terveznek, illetve Békéscsaba és Sarkad mérnökségi telephelyeinek bővítésére is felkészülnek.
Emellett további részei is vannak a nagyszabású fejlesztésnek:
A kiírás külön jelzi, hogy
Sarkad ipari parkjának egy, a várost elkerülő úttal való bekapcsolása szükséges a gyorsforgalmi út nyomvonalába.
Hangsúlyozzák még, hogy a gyorsforgalmi út tervezetten Méhkerék település fölött, a 42153-as utat keresztezve a Natura2000-es területeket és ökológiai folyosókat elkerülve érkezne meg a magyar-román határszakaszhoz. A Magyar Építők információi szerint a határátkelőt Románia területén alakítják majd ki.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.