BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

MÁV: a pénteki krízis megmutatta, miért van szükség haváriaközpontra

A haváriaközpont lehetővé teszi országos lefedettséggel a gyorsbeavatkozású egységek, az utastájékoztatás, valamint a pótló- és a mentesítő járatok koordinálását. Amit a MÁV jelenlegi szervezeti és működési keretei között meg lehet tenni, azt megtették pénteken, de a központ az ilyen helyzetek kezelését gyorsabbá, pontosabbá és előrelátóbbá teszi majd.

Felgyorsítják és kibővítik a MÁV-nál az országos haváriaközpont tervezését, hogy január elsejétől már teljes funkcionalitással, fedje le országosan a vasúti és az autóbuszos közlekedést egyaránt – közölte a MÁV-csoport vezérigazgatója szombaton a közösségi oldalára feltöltött videójában. Hegyi Zsolt szerint a pénteki nap megmutatta, miért van szükség a haváriaközpontra a MÁV-csoportban. A kelenföldi műszaki krízishelyzet pedig azt is, miért van szükség a haváriaközpont előkészítésének felgyorsítására.

LUS_5087Kelenföld felsővezeték MÁV
Január elsejétől már teljeskörűen a MÁV rendelkezésére áll a haváriaközpont / Fotó: Kallus György / Világgazdaság

Amit megtehetett a MÁV, azt is meg is tette 

A központ lehetővé teszi országos lefedettséggel a gyorsbeavatkozású egységek, az utastájékoztatás, valamint a pótló- és a mentesítő járatok koordinálását – tette hozzá. Megköszönve az utasok türelmét és kitartását, a szolgálatot teljesítő kollégáinak pedig azt, hogy igyekeztek gyors és érdemi megoldást találni a problémákra, kijelentette: amit a MÁV csoport jelenlegi szervezeti és működési keretei között meg lehet tenni, azt megtették pénteken a kelenföldi felsővezeték-szakadás következményeinek kezelésére, de a központ teljes körű működése minden ilyen helyzet kezelését gyorsabbá, pontosabbá és előrelátóbbá teszi majd.

Hegyi Zsolt felidézte: péntek délután Kelenföld állomáson leszakadt a felsővezeték-hálózat egy része, ami gyakorlatilag Budapestet órákra elvágta a dunántúli vasútvonalaktól, sem Győr felé, sem Székesfehérvárra, sem Pécsre nem volt lehetséges a vasúti közlekedés.

Mindez péntek délután, akkor, amikor a legtöbben szeretnének utazni, ha van krízis a vasúti közlekedésben, akkor ez biztosan az

– fogalmazott, hozzátéve, hogy ha a vasúti közlekedés nem lehetséges, akkor csak egyetlen opció marad, pótlóbuszokat kell indítani.

Pénteken minden elérhető autóbusz pótlóbuszként közlekedett Kelenföld térségében, volt vonat, amelyet egyszerre 10 autóbusszal pótoltak, miközben a Volánbusz gyakorlatilag megkettőzte a saját járatainak a számát, hiszen sokan távolsági busszal indultak el a Dunántúlra a vasúti közlekedésről szóló hírek miatt – mondta.

Az autóbuszos és a vasúti közlekedés együttműködése egy kicsit felvillantotta azt a jövőképet, amit az integrációtól várunk január után – jelentette ki a vezérigazgató, megjegyezve:

tudom, hogy mindenki sokat várakozott, és azt is, hogy az utazási idő sokkal hosszabb volt a vártnál, de az akadozó, mégis létező közlekedés mögött is tízezer ember összehangolt munkája állt.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.