A nagy befolyású első ember 400 milliárd dollárnyi beruházást irányzott elő 2030-ig a vasút fejlesztésére, ehhez minden bizonnyal élvezni fogja az állam támogatását is.
Az Alstom francia cégcsoport vasúti járműveket gyártó részlege, az Alstom Transport igyekszik a helyi igényekre szabott taktikával a piacra férkőzni. Az orosz vezetés kimondottan előnyben részesíti a hazai gyártású vasúti eszközök beszerzését, így meglehetősen nagy piaci előnyt élvez a legnagyobb orosz iparági beszállító, a Transzmasholding.
A francia vállalat ezért első lépésben ez év áprilisában stratégiai együttműködésre lépett az RZSD által 25 százalék plusz egy részvény erejéig tulajdonolt nagyvállalattal. A kooperáció keretében az Alstom és a Transzmasholding 50-50 százalékos tulajdoni hányaddal létrehozott egy közös vállalkozást vasúti járművek fejlesztésére.
A piaci jelenlétet és a tavaly kötött szövetséget szeretné tovább erősíteni a francia vállalat azáltal, hogy magában a Transzmasholdingban is vásárol a tervei szerint 25 százalék plusz egy részvénnyi pakettet, amely biztosítja számára a vétójogot.
Természetesen mindenképp igyekeznek majd elkerülni ennek alkalmazását, hiszen a tulajdonostárs, az RZSD egyben a fő megrendelője is az orosz vasúti gyártónak – szögezte le Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke.
A vállalatvezető lapunk kérdésére kifejtette: még sokat kell tanulmányozniuk az orosz partnerekkel történő üzletelést. A cég jó megítélése vajmi keveset számít ezen a piacon, ha nem tud az eladó személyes kapcsolatot teremteni a vevővel – fűzte hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.