BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kizöldült az idei autószalon

Mától fogadja a nagyközönséget a 63. Frankfurti Nemzetközi Autószalon, amely minden eddiginél „zöldebb”. A gyártók már nem annyira a fogyasztási, hanem sokkal inkább a szén-dioxid-kibocsátási értékeket kezelik kiemelt helyen. A szalon előtti szakmai napokra időzítve jelentette be hét nagy autógyártó csoport egyetértési nyilatkozatát, hogy támogatja a hidrogénhajtású üzemanyagcellás autók töltőállomás-hálózatának a létrehozására vonatkozó terveket. A hidrogéntöltő állomásoknak a szándékok szerint 2015-re fel kellene állniuk a nagyvárosok környékén. A projekt kezdőpontja Németország lenne, de egyidejűleg hasonló rendszerek felállítása is megkezdődne az Egyesült Államokban, Japánban és Dél-Koreában.

Az autószalonon részt vevő legnagyobb márkák vezetői egyhangúlag a zöldtechnológiáktól várják az iparág megrendeléseinek növekedését. Maga a kétévente megrendezett kiállítás azonban ha „zöldebb” is, tagadhatatlanul kisebb, mint a legutóbbi: ezúttal csak 753 cég mutatkozik be a legutóbbi rendezvény 1046 kiállítójával szemben.

Jóllehet augusztusban 3 százalékkal több autó kelt el Európában, mint egy évvel korábban, még sokáig nem várható a 2007-es eladási szintre való emelkedés – mondta Bernhard Mattes, a Ford Germany vezérigazgatója, hozzáfűzve: stabil piaci viszonyokat nem várhatunk 2013 vagy 2014 előtt. Allan Rushforth, a Hyundai Motor Europe alelnöke viszont csak 2015-re várja a 2007-es forgalom ismételt elérését.

Az iparágnak már van oka az óvatos optimizmusra, de még korántsem vagyunk túl a válságon – jelentette ki a Reuters tudósítójának Martin Winterkorn, a Volkswagen csoport első embere, de azért azt is hozzátette, hogy a mélypontot már elértük. Winterkorn igen mértéktartóan nyilatkozott, annak ellenére, hogy az idén a VW csoport fél százalékkal több kocsit adott el, mint a tavalyi első nyolc hónapban. Mindez ugyanis a 13 uniós tagállam – köztük is elsősorban Németország – autócsere-programjának az eredménye. A programoknak végük, így a mesterséges piacélénkítés után marad a kijózanodás.

Nem is csoda, hogy a Toyota Europe elnöke, Tadasi Arasima korántsem optimista, és úgy véli: amint nem teszik érdekeltté állami pénzforrások az autósokat, hogy kis fogyasztású kocsikat vásároljanak, csökken vagy alacsony szinten stagnál majd a forgalom.

Ha nincs kereslet, ébressz vágyat és sietve elégítsd ki! – szól a marketingguruk tanácsa, úgyhogy a nagy autógyártók újabb zászlót, ezúttal zöldet bontanak, és azt hirdetik: lassíthatod a globális fölmelegedést, ha alacsony szén-dioxid-kibocsátású autót veszel. A környezettudatosság pedig jó hívószó a piac élénkítésére. Más kérdés azonban, hogy a pénzintézetek a vásárlást finanszírozó hitelcsomagokkal milyen mértékben állnak be az autóipar mögé.


hiányzások. Az idei autószalon 190 ezer négyzetméterén éppen száz világújdonságot mutatnak be a harminc országból érkezett kiállítók. Igaz, csupán 62 autógyár képviselteti magát, akik között a többi közt nem szerepel a Daihatsu, a Honda, a Mitsubishi és a Nissan. Nyilván a bérleti költségek emelkedését kívánják megspórolni. A száz világújdonság közül 87-et alkatrészgyártók, illletve elektronikai és vezetésbiztonsági cégek mutatnak be.

Néhányan már teljesítik az előírást

A Smart, a FIAT, a Mini már teljesíti az Európai Bizottság 2015-től hatályos előírását, amely szerint a gyártók összes modelljének szén-dioxid-kibocsátása nem haladhatja meg a 130 grammot kilométerenként – állapítja meg tanulmányában a JATO. A piacelemző vállalat kiemeli, hogy 25, az európai piacon kapható márka egy év alatt – együttesen – 6,2 százalékkal csökkentette járművei szén-dioxid-emisszióját.

A JATO szerint a nagy darabszámban eladott modellek néhány gramm/kilométeres mérséklései nagyobb arányban befolyásolják az európai összképet, mint a piacokon elérhető alternatív üzemanyaggal futó, illetve hibrid üzemű kuriózumok.

A JATO szerint a nagy darabszámban eladott modellek néhány gramm/kilométeres mérséklései nagyobb arányban befolyásolják az európai összképet, mint a piacokon elérhető alternatív üzemanyaggal futó, illetve hibrid üzemű kuriózumok.-->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.