Az MGE keddi közleménye szerint a luxusadóval érintett kategóriákban ez az összeg gépkocsinként 4-8 millió forint között lehet. Minden ezer darab külföldön forgalomba helyezett nagyteljesítményű személygépkocsin a magyar állam átlagosan 6 milliárd forintot veszít. Bár konkrét adatokkal nem rendelkezik az egyesület, a külföldön forgalomba helyezett és a luxusadó alá tartozó gépjárművek darabszámát évente több ezerre becsülik.
"Értjük a jogszabályalkotó célját, amellyel demonstrálni kívánta, hogy a nagy teljesítményű személyautók tulajdonosai, akik valószínűleg jobb módú emberek, járuljanak hozzá nagyobb mértékben a közteher viseléséhez, azonban úgy gondoljuk, hogy ezt a célt csak igen kismértékben sikerült megközelíteni, miközben más - sokkal jobban fizető - területeken, mint például a külföldi rendszámú személygépjárművek használata belföldön, a bevételi forrásokat a pénzügyi kormányzat nem kutatja fel és nem realizálja" - áll az MGE közleményében.
Az új adónem azon személygépkocsikra vonatkozik, amelyek motorteljesítménye meghaladja a 125 kilowattot, 170 lóerőt.
A Magyarországon futó közel 3.100.000 darab személygépkocsi közül a motorteljesítmény alapján 73.264 darab, azaz az állomány 2,4 százaléka esik ez alá az adó alá.
Tavaly a forgalomba helyezett új személygépkocsik 5 százaléka, 3.200 darab lesz alanya ennek az adónak. 2009-ben 2.500 darab 170 lóerős, vagy ennél nagyobb teljesítményű használt személygépkocsit helyeztek forgalomba.
Átlagszámokat véve az állami költségvetés adóbevétele összesen 2,5 és 4 milliárd forint körüli összeg lehet évente a gépkocsik vagyonadójából. A jogszabály az eredeti kilowatt adó korosítási mértékeit veszi figyelembe, vagyis az éves adó 300 és 120 forint között van kilowattonként.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.