A főpolgármester pénteken sajtótájékoztatón elmondta, hogy szerdán a versailles-i bíróság másodfokon is meghallgatta a gyártó Alstomot és a BKV-t a metrókocsi-szerződés bankgaranciájának lehívása ügyében.
A tárgyalásról azt mondta, "sajátos körülmények között" zajlott, több rágalom is elhangzott, amelyre nem volt módja reagálni a magyar félnek. Emiatt a városvezetés fontolgatja, hogy rágalmazás és hatóság félrevezetése miatt feljelentést tesz. Tarlós István elmondása szerint a jövő héten egyeztetni fog Orbán Viktor miniszterelnökkel az új tender kiírásáról.
A BKV 2010 októberében felmondta az Alstommal a 2-es és 4-es metró szerelvényeire kötött szerződést. A cég akkor azt mondta, a 4-es metró átadásában 3-5 év csúszás várható és gondoskodni kell arról, hogy az új jármű a megtervezett infrastruktúrával, biztonsági rendszerekkel kompatibilis legyen. Ez érinthet több kapcsolódó szerződést is, amelyeket felül kell vizsgálni. Az MTI érdeklődésére a BKV-nál azt mondták, hogy a 3-5 éves csúszást 2013-hoz kell viszonyítani, azaz az első szakasz átadása a 2016-2018 közötti időszakban várható.
2010 december végén a Nanterre-i bíróság az Alstomnak kedvező döntést hozott és megtiltotta a bankoknak az Alstom által állított előleg visszafizetési és teljesítési garanciák kifizetését a BKV-nak. Tarlós István akkor közölte: azonnal megfellebbezik az ítéletet. A vasúti gyártó a főpolgármester mai bejelentésére reagálva megismételte, hogy a Nanterre-i ítélet az irányadó, álláspontjuk az, hogy jogtalan a BKV részéről az előleg visszafizetési és a teljesítési garancia lehívása.
A francia gyártó közleményében emlékeztet arra, hogy a BKV által a 2-es metróvonalra megrendelt 22 Metropolis metrószerelvényt legyártotta. Ezek közül 3 metrószerelvény már Budapesten van, további 19 pedig az Alstom Katowicei gyárában várakozik szállításra készen. A szerelvények értéke meghaladja az Alstom-nak utalt előleg összegét. Hozzátették: a Budapest számára gyártott metrószerelvények műszaki paraméterei teljes mértékben megfelelnek a BKV által jóváhagyott és a Nemzeti Közlekedési Hatóság által 2007. augusztusában kiadott előzetes típusengedélyben rögzített szempontoknak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.