Az önkormányzatok 2010 áprilisa óta az adófizetők pénzéből 7,21 millió fontot, azaz 2,5 milliárd forintot költöttek elektromos töltőpontok telepítésére. Most pedig botrány van, miután kiderült, hogy ezeknek 18 százalékát egyszer se használták, amióta üzembe helyezték, 29 százalékot hetente egyszer használják, és több mint felét csak a szintén az önkormányzatok által presztízsberuházásként beszerzett elektromos autóval keresik fel rendszeresen, nincs tényleges igény rájuk.
Nagy-Britanniában jelen pillanatban 4100 elektromos autó van forgalomban, a töltőpontok száma pedig meghaladja ezt. Az Adófizetők Szövetsége nevű érdekvédelmi szövetség vezetője, Matthew Sinclair szerint felelőtlenség az önkormányzatok részéről ilyen pazarlóan bánni a befolyt adókkal. Statisztikailag nem is nagyon mutatható ki, mekkora a részaránya az elektromos autóknak – 34,6 millió jármű fut Nagy-Britanniában az utakon.
Persze, szükség van infrastruktúrára az elektromos autók terjedéséhez, de nem hogy kritikus tömegről, de szinte még jelenségről se lehet beszélni jelen állás szerint. Eközben a brit kormány 37 millió fontot különített el elektromos töltőpontok létesítésére kórházaknál, pályaudvarokon és egyéb nyilvános intézményeknél – az érdekvédők szerint ezt a pénzt értelmesebben is el lehetne költeni.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.