Magyarország sokáig nem érezte meg, hogy mintegy 40 százalékkal visszaesett a külföldön turistáskodó oroszok száma, de decemberben már hazánkban is 22 százalékkal csökkent az orosz vendégéjszakák száma. Az összesen regisztrált 637 ezer vendégéjszaka még 1,4 százalékos bővülést jelent (ezzel a német és az osztrák piac után a harmadik legfontosabb küldő piac), de 2015-re szinte garantált a visszaesés. Ezt főleg Hévízen érezteti a hatását, ahol az orosz vendégek távolmaradása miatt már tavaly is egymillió alá esett a vendégéjszakák száma.
Budapestről jelenleg a Wizz Air és az Aeroflot repül Moszkvába, míg az UTair Szentpétervárra. Nyitott kérdés még, hogy a Nemzeti Közlekedési Hatóság a magyar gyökerű fapados légitársaságot már kijelölte a Budapest–Szentpétervár közötti útvonalra is, de az orosz fél erre már legalább egy éve nem bólintott rá, így a járat még nem indulhatott el.
Az orosz főváros tavaly a kilencedik volt a küldő városok listáján. Szintén fontos kérdés, hogy a hitelező orosz Vnyesekonombanknak (VEB) van egy bejelentett igénye a Malév felé, de a milliárdos összeget a felszámolásból biztosan nem lehet rendezni. A 2013-as évhez képest csaknem ötödével, 33 ezerre bővült tavaly a sármelléki Hévíz-Balaton Airport utasforgalma, döntően az orosz vendégeknek köszönhetően.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.