A MÁV-START Zrt. 2012 novemberében indított nyílt közbeszerzési eljárást korszerű alacsonypadlós villamos motorvonatok beszerzésére. A közbeszerzés nyertesével 2013-ban megkötött szerződés értelmében a Stadler Bussnang AG svájci járműgyártó 42 darab elővárosi vagy regionális villamos motorvonatot gyárt a vasúttársaság számára.
A MÁV-START új elővárosi vonatai a MÁV-csoport általános színvilágába illeszkedő, kék, fehér, sárga, szürke fényezést kaptak. Az akadálymentesített járművek 211 ülőhellyel rendelkeznek, végsebességük 160 kilométer/óra. A motorvonatok korszerű utas-tájékoztató rendszerrel felszereltek, légkondicionáltak, utasterük kerekesszékek és kerékpárok fogadására alkalmas. A járműveken WiFi szolgáltatás érhető el, a mobiltelefonok és laptopok hálózati csatlakozókról tölthetők. A motorvonatokkal a Budapest–Székesfehérvár, Budapest–Pusztaszabolcs, Budapest–Szob, Budapest–Veresegyház–Vác, Budapest–Cegléd–Szolnok, és a villamosítás befejezése után a Budapest–Esztergom vasútvonalakon találkozhatnak majd az utasok.
Miután a további 21 jármű is megérkezik, a MÁV-START kötelékében összesen 102 korszerű FLIRT motorvonat fog közlekedni. Budapest elővárosában a vonatok csaknem kétharmadát lehet majd ebből a típusból kiállítani. A MÁV-START így évente harmincnégy millió utazást, az utazások negyedét tudja korszerű motorvonatokkal kiszolgálni.
A meglévő FLIRT-ök kiemelkedő megbízhatóságuk mellett öt év és negyvenmillió megtett kilométer alatt hétmilliárd forint értékű villamos energiát takarítottak meg a vasúttársaságnak. A korszerű elővárosi motorvonatok igen népszerűek az utasok körében: ahol ezek a járművek közlekednek, ott akár 6-12 százalékkal is nőtt az utasszám.
A közös beszerzési eljárással indult projekt részeként a GYSEV Zrt. által megrendelt hat motorvonat közül három már 2014 őszén megérkezett. Március végéig a másik három zöld-sárga jármű is forgalomba áll a Sopron–Szombathely– Szentgotthárd és a Sopron–Győr vonalakon.
Tasó László közlekedéspolitikáért felelős államtitkár elmondta: "A MÁV-START elővárosi flottája az Európai Unió Kohéziós Alap társfinanszírozásával bővül, a nagyprojekt 220 millió eurós támogatását 2015 januárjában hagyta jóvá az Európai Bizottság. A fejlesztési tárca a szolgáltatási színvonal növelése érdekében további motorvonatok forgalomba állítását tervezi a következő években. A MÁV-START várhatóan tavasszal újabb 21 korszerű jármű beszerzésére indíthat közbeszerzési eljárást."
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.