Az Adidas-részvények árfolyama több mint 8 százalékot emelkedett szerdán, miután a vállalat első negyedéves jelentésben jelentős profitnövekedésről számolt be, majd pedig megemelte a 2024-re vonatkozó előrejelzését.

Adidas Store
Erős évre számít az Adidas / Fotó: AFP

A német Adidas kedden közölte, hogy negyedéves üzemi eredménye 336 millió euróra nőtt, a tavalyi év azonos időszakában elért 60 millió euróról. A pozitív számok ellenére azonban a sportszergyártó borús előrejelzéseket osztott meg.

A kedvezőtlen piaci környezet valószínűleg visszafogja az Adidas idei nyereségét, ami negatív hatással lesz mind a bejelentett bevételekre, mind pedig a bruttó árrés alakulására – állt a cég keddi jelentésében.

Ezt követően azonban a sportruházati vállalat szerdán váratlanul bejelentette: arra számít, hogy a 2024-es teljes évben a bevételei „közép-magas egy számjegyű” növekedést fognak elérni, szemben a korábban jelzett, minimális emelkedéssel.

Várakozásaik alapján így az éves üzemi eredmény elérheti a 700 millió eurót, szemben a korábbi, 500 milliós prognosztizált nyereséggel.

A meglepő hír a vállalat részvényárfolyamára is pozitív hatással volt, amely szerda délutánig több mint 8 százalékot emelkedett a frankfurti börzén.

Az Adidas árfolyama 1 év
 

A pozitív előrejelzés elsősorban annak köszönhető, hogy az Adidas év elején újra elkezdte árulni a Kanye West rapperrel közösen gyártott cipőmárkájának, a Yeezynek a két éve a raktárakban lévő készleteit, amelyből év végéig összesen 200 millió eurós többletbevétel érhető el.

A gyártó ráadásul az olimpiai, paralimpiai, EURO 24 és Copa sporteseményekből származó partnerségeken keresztül is jelentős keresletélénkülést vár.

A 2024-es sportszezonnak és a Yeezy márka feltámadásának köszönhetően a UBS elemzői arra számítanak, hogy az Adidas idén az egyik leggyorsabban növekedő céggé fog válni az ágazatban, amit egy erősödő kiskereskedelem is támogatni fog.

Adidas: celebek helyett a sportolókra fókuszálnak

Nincs olyan, hogy „futottak még” kategória, az új olimpiai sportágakban is meghatározó sportszerszállító akar lenni az Adidas, amely a párizsi olimpián újra régi fényében szeretné ünnepelni az aranyérmeket.