A forgalom alakulását a 2009-es üzleti évben a nemzetközi portfolió szinte minden országában a kereslet jelentős visszaesése befolyásolta negatívan, különösen igaz volt ez azonban a válságtól sújtott Kelet-Európára. A nemzetközi üzleti tevékenységgel elért bevételek ezzel 15,6 százalékkal, mintegy 1,05 milliárd euróra estek vissza. Helyi valutában számolva, a külföldi forgalmazás 6,7 százalékkal esett vissza. A kelet-európai fizetőeszközök jelentős leértékelődései 8,9 százalékpontos forgalomcsökkentést eredményeztek. A váltási árfolyamok fenti negatív hatásai nélkül a konszern forgalma az előző évi értéktől csupán 3,3 százalékkal maradt volna el.
Németországban ezzel szemben a gazdasági válság ellenére is viszonylagosan stabilnak bizonyult az üzlet. Összesen kereken 2,62 milliárd eurós forgalmazási volument sikerült elérni, ami csak csekély mértékben marad el az előző év szintjétől. A két márka, a Praktiker és a Max Bahr 1,8 illetve 1,7 százaléknyi mínuszt mutatott ki.
A nemzetközi üzlet területén a negyedik negyedévben sem a forgalom 17,1 százalékkal esett vissza. Értékesítési területre vetített nettó értéken a negyedik negyedévben külföldön 18,9 százalékos mínuszt könyveltek el. Az értékesítési területre vetített nettó értéken számított forgalomvisszaesés ezzel az első kilenc hónap szintjén mozgott. A kelet-európai piacokon, mint Bulgáriában, Magyarországon és Ukrajnában megfigyelhető átlagon felüli forgalomvisszaesést azonban ebben a negyedévben két ország forgalmának pozitív alakulása ellensúlyozta, ezek: Törökország és Luxemburg.
Az éves trend tovább folytatódott decemberben, karácsonykor is csak a nagy árengedménnyel kínált termékek, illetve a karácsonyi szezonhoz szorosan kapcsolódó termékek forgalmán volt érezhető javulás, valamint a belső dekorációs, lakberendezési termékek, kiegészítő szerszámgépek terén – tájékoztatta a Világgazdaság Online-t kedden a Praktiker Kft.
A tavalyi év egészét tekintve a cégnek jelentős költségcsökkentéseket és takarékoskodási intézkedéseket kellett végrehajtania. Az ügyvezető hozzátette: noha egész évben megpróbálták az előttük álló hónapok problémáit pozitív szemlélettel és hozzáállással megoldani, de a cég működését tekintve az eddigi évek közül a legnehezebb év áll mögöttük.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.