A nyerő szériában lévő Duna Aszfalt Kft.-t és a Swietelsky Magyarország Kft.-t is maga mögé utasította az osztrák Strabag. Leánycége, az STR Építő Kft. vezette konzorcium nyerte el az M85 Csornát elkerülő szakasz építkezésének második ütemét. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) megrendelését nettó 13,8 milliárd forintért vállalta a formáció. A feladat 4,45 kilométernyi gyorsforgalmi út, 1,6 kilométernyi új út, 1,2 kilométernyi kerékpárút építése és néhány száz méternyi útkorrekció elvégzése.
A csornai elkerülő szakasz része a kormány által kiemelten kezelt gyorsforgalmi úthálózat országhatáig történő kiépítésének, illetve a megyei jogú városok összekapcsolásának. A Strabag-nyeremény az első lépése a Sopront, illetve az országhatárt elérő gyorsforgalmi út kiépítésének. Egy friss közbeszerzési eredményhirdetés szerint a folytatás tervezését, benne az országhatárig tartó, kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttal, csaknem 2,1 milliárd forintért egy háromtagú konzorcium végezheti, amelynek tagjai az Utiber Kft., a Főmterv Zrt. és az Unitef’83 Kft.
Az állami megrendelő NIF a bő kétmilliárdos költséget rendkívüli körülményekkel magyarázta a Világgazdaságnak. A tervezéssel jövő januárra el kell készülni, azaz alig kilenc hónap áll rendelkezésre. A kérdéses szakasz meglehetősen hosszú, benne 64 kilométer kétszer kétsávos gyorsforgalmi és 4 kilométer kétszer egysávos elkerülő úttal. Továbbá a szakaszon várhatóan 55 műtárgy épül, köztük egy alagút is, ezenkívül
2 komplex és 2 egyszerű pihenő, valamint 11 forgalmi csomópont létesül. A NIF szerint „ilyen hosszú és műszaki szempontból komplex szakasz tervezési költsége nem számít kirívónak”.
Győr-Moson-Sopron megye legdrágább közlekedési beruházásaként emlékezett meg már eddig is a Kisalföld az M85-ös és az M86-os út építéséről, összesítése szerint már tavaly 120 milliárd forinton túl voltak a költségek. Ebből a Csorna elkerülő első ütemét a Közgép Zrt. az ugyancsak Strabag-érdekeltségű Magyar Aszfalt Kft.-vel közösen nyerte el 30 milliárd forintos ajánlattal, a Győr–Enese–Csorna szakaszt pedig a Colas-csoport vitte el 27 milliárdért. Az M86-os Csorna és Hegyfalu közötti 33,4 kilométeres szakaszát a Közgép a Strabag Általános Építő Kft.-vel közösen nyerte el 66 milliárdos vállalási árral.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.