Kétmilliárdért tervezik a kétszer kétsávos útszakaszt az osztrák határig

A nyerő szériában lévő Duna Aszfalt Kft.-t és a Swietelsky Magyarország Kft.-t is maga mögé utasította az osztrák Strabag. Leánycége, az STR Építő Kft. vezette konzorcium nyerte el az M85 Csornát elkerülő szakasz építkezésének második ütemét. A Nemzeti Infrastruktúra-fejlesztő Zrt. (NIF) megrendelését nettó 13,8 milliárd forintért vállalta a formáció. A feladat 4,45 kilométernyi gyorsforgalmi út, 1,6 kilométernyi új út, 1,2 kilométernyi kerékpárút építése és néhány száz méternyi útkorrekció elvégzése.

A csornai elkerülő szakasz része a kormány által kiemelten kezelt gyorsforgalmi úthálózat országhatáig történő kiépítésének, illetve a megyei jogú városok összekapcsolásának. A Strabag-nyeremény az első lépése a Sopront, illetve az országhatárt elérő gyorsforgalmi út kiépítésének. Egy friss közbeszerzési eredményhirdetés szerint a folytatás tervezését, benne az országhatárig tartó, kétszer kétsávos gyorsforgalmi úttal, csaknem 2,1 milliárd forintért egy háromtagú konzorcium végezheti, amelynek tagjai az Utiber Kft., a Főmterv Zrt. és az Unitef’83 Kft.

Az állami megrendelő NIF a bő kétmilliárdos költséget rendkívüli körülményekkel magyarázta a Világgazdaságnak. A tervezéssel jövő januárra el kell készülni, azaz alig kilenc hónap áll rendelkezésre. A kérdéses szakasz meglehetősen hosszú, benne 64 kilométer kétszer kétsávos gyorsforgalmi és 4 kilométer kétszer egysávos elkerülő úttal. Továbbá a szakaszon várhatóan 55 műtárgy épül, köztük egy alagút is, ezenkívül
2 komplex és 2 egyszerű pihenő, valamint 11 forgalmi csomópont létesül. A NIF szerint „ilyen hosszú és műszaki szempontból komplex szakasz tervezési költsége nem számít kirívónak”.

Győr-Moson-Sopron megye legdrágább közlekedési beruházásaként emlékezett meg már eddig is a Kisalföld az M85-ös és az M86-os út építéséről, összesítése szerint már tavaly 120 milliárd forinton túl voltak a költségek. Ebből a Csorna elkerülő első ütemét a Közgép Zrt. az ugyancsak Strabag-érdekeltségű Magyar Aszfalt Kft.-vel közösen nyerte el 30 milliárd forintos ajánlattal, a Győr–Enese–Csorna szakaszt pedig a Colas-csoport vitte el 27 milliárdért. Az M86-os Csorna és Hegyfalu közötti 33,4 kilométeres szakaszát a Közgép a Strabag Általános Építő Kft.-vel közösen nyerte el 66 milliárdos vállalási árral.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.