A vállalatok keresik a módját, hogy a legújabb technológiát beépítsék mindennapi logisztikai tevékenységeikbe. A logisztikai cégek a feladatok felgyorsítását, az üzleti jelentések egyszerűbb elkészítését, a szállítmányok nyomon követését, készletkezelést, valamint az áruszállítási zavarok kiküszöbölését is várják a mesterséges intelligenciától – írta a The Wall Street Journal.

Innovative,Industry,Robot,Working,In,Warehouse,For,Human,Labor,Replacement
Fotó: Shutterstock

 

Ezen kívül a chatbotok potenciális előnyét abban látják, hogy használatával az eddigieknél sokkal rövidebb idő alatt lehetne hatalmas mennyiségű információt feldolgozni.

Azonban a szakértői vélemények is megerősítik, hogy a generatív mesterséges intelligencia képességei továbbra is korlátozottak, és az előnyök mellett, számos vállalatnak fenntartásai is vannak a technológiával kapcsolatban. Az előre betanított adatok alapján működő mesterséges intelligencia biztonsági kockázatot is jelenthet az ügyféladatok felhasználásában. A vállalatok azonban keresik a módját annak, hogy minél hatékonyabban, a kockázatok csökkentésével tudják a munkafolyamatokba bevonni a technológiát. Az Uber Freight ellátási lánc egy részlege, az Uber Technologies az áruszállítást nyomon követő chatbotokat hozott létre – írta a The Wall Street Jornal.

A jelenleg 2 millió sofőrrel rendelkező Uber Freight, amely a világ legnagyobb beszállítóival dolgozik együtt, fontos lehetőséget lát a technológiai innovációkban, ezért fektet dollármilliókat logisztikai szoftvermegoldásokba. A ma 18 millió dolláros áruszállítást kezelő cég alapítója, Lion Ron szerint a mesterséges intelligencia hatékonyabbá teheti az ellátási láncokat, és új befektetéseket is teremthet – írta a Truckinginfo.com.