Az Aldi szerda délelőtt immár a hatodik tartós árcsökkentését jelentette be. Az erről kiadott közleményben a német hátterű diszkont azt írta, hogy az átfogó intézkedéssel a vásárlókat kívánja segíteni.
A gyakorlatban az történik, hogy
mától, szerdától 300 terméket áraznak le jelentősen, akár 40 százalékos kedvezménnyel.
A döntés jelentőségét jól mutatja, hogy az akciózás az Aldi állandó kínálatának mintegy ötödét érinti: így az alapvető élelmiszerek, mint a friss hús, a felvágottak, a tejtermékek, pékáruk, liszt, fűszerek, zöldségek és gyümölcsök esetében is érvényesül, de ezek mellett a legkeresettebb háztartási vegyi árukra és higiéniai árucikkekre is vonatkozik. Az áruházlánc azt is megjegyezte, hogy mindezen felül akár 50 százalékos kedvezménnyel kiárusítást is tart az üzletek középső sorában található, nem élelmiszer jellegű termékekből. Valamint a vállalat továbbra is heti 70-100 terméket kínál akciós áron, részben a kormányzati kötelező akciózásnak eleget éve.
A mostani bejelentés valamennyi magyarországi Aldi boltra egységesen érvényes. A kedvezmény mértéke termékenként eltérő, de rendelkezésre áll egy lista, amelynek alapján tájékozódni lehet. Zárójelben az új fogyasztói ár szerepel.
„A mostani árcsökkentés az eddigi legátfogóbb intézkedésünk” – értékelt Bernhard Haider, az Aldi Magyarország Élelmiszer Bt. országos ügyvezető igazgatója. Az idén tél végén, tavasz elején már kitört egyszer a boltok közötti árháború, ami egészen extrém áreséseket hozott magával. Abban az Aldi vastagon benne volt. Persze, volt honnan árat engedni, ugyanis az élelmiszerek brutálisan megdrágultak az elmúlt egy évben. Most azt látjuk, hogy újra kiéleződött az árverseny: a napokban a SPAR jelentette be, hogy az év végéig több száz termékének az árát befagyasztja a szeptember végi árszinteken. Most pedig az Aldi jelentett be nagyarányú leárazást.
A fejlemény persze nem véletlen. A KSH éppen szerdán hozta nyilvánosságra az augusztusi kiskereskedelmi forgalmi adatot, amely túlzás nélkül elkeserítő. Nemcsak éves, hanem havi bázison is csökkent a volumen. Ez pedig azért is negatív meglepetés, mert az elmúlt hónapok számos önkéntes és kötelező ármérséklést hoztak, ezeknek még sincs forgalombővítő hatásuk. Ezt a plafont kellene áttörnie a kiskereskedelemnek, és ebben a legcélravezetőbb eszköz a további árcsökkentés. Érdekes lesz látni, vajon a többi nagy boltlánc csatlakozik-e az árháborúhoz.
Hiába csökkennek az árak, a magyarok már nem bíznak a boltokban: megint siralmas adatok érkeztek a kiskereskedelemrőlA KSH nyilvánosságra hozta a legfrissebb, augusztusi kiskereskedelmi adatot. A legaggasztóbb, hogy havi bázison sincs növekedés. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.