A világon előállított élelmiszerek harmada vész kárba, ez csak Európában évente közel 90 millió tonna kidobott élelmet jelent. Bár az élelmiszer-hulladékok csupán 5 százaléka keletkezik a kereskedelemben, a SPAR Magyarország ennek csökkentését is fenntarthatósági programja fontos részeként kezeli, ezért is csatlakozott 2022-ben a Munch élelmiszermentő kezdeményezéshez.
Az Origo cikke szerint az ételmentő kezdeményezéssel kedvezménnyel lehet vásárolni jó minőségű élelmiszert az összes SPAR és INTERSPAR áruházban. 2024-re jelentősen megnőtt a 45–54 év közötti korosztály aránya, az eddig legtöbb felhasználót adó 25–34 év közötti korosztály a második helyre csúszott vissza. Emellett kifejezetten nagy számban érkeznek új felhasználók az 55–65 és a 65+ korosztályokból is. A Munch ételmentő rendszere úgy működik, hogy le kell foglalni a kiválasztott csomagot az ingyenesen letölthető mobilalkalmazáson, vagy a honlapon keresztül. Itt kifizeti a vevő, majd egy meghatározott idősávban átvehető a kiválasztott üzletben. Ez lehetővé teszi, hogy a megmaradó, de még jó minőségű élelmiszerek a piaci árnál lényegesen olcsóbbak legyenek.
A Munch-csomagokat az ország több mint 350 SPAR és INTERSPAR áruházában érhetjük el.
A kereskedelmi lánc Munch-csomagjaiban többek között zöldségeket, gyümölcsöket, pékárukat, de tejtermékeket, felvágottakat lehet találni. Ezek a csomagok akár 60 százalékos kedvezménnyel vásárolhatók meg. Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy a 3000 forint értékű hűtött és szárazáru-csomagért 1500 forintot, a 3000 forintos zöldség-gyümölcsért 1200, míg az 1500 forint értékű pékárukért 600 forintos árat kell fizetni.
A beszámoló szerint a legnépszerűbb csomag a bevezetés óta a pékáruké: az eladások mintegy 41 százalékát ezek teszik ki. 2024-re 30 százalékról 37 százalékra nőtt a kereslet a második helyen álló zöldség-gyümölcs csomagok iránt. Utána következnek a hűtött és hűtést nem igénylő élelmiszerek. A bevezetés óta a SPAR üzletekben közel 900 ezer Munch-csomag talált gazdára.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.