BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Travelers,Couple,Look,At,The,Mountain,Lake.,Travel,And,Active

Többen akarnak utazni, mint lakást felújítani idén

Utazásra, nyaralásra szánják a legtöbb pénzt idén a magyarok, a második legfőbb cél a lakásfelújítás, a harmadik a háztartási gép vagy bútor vásárlása. A háztartások negyede a magánegészségügyi ellátás fedezésére is szán idén anyagi forrást, ötödük pedig adósságcsökkentést célzott meg. A Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatása szerint átlagosan mintegy másfél milliós kiadással számolnak a megkérdezettek.

A lakásfelújítás sokaknak fontos cél, ám idén a legtöbbet utazásra adnák ki a magyarok – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából. Eszerint anyagi forrást igénylő terve most a magyarok 63 százalékának van, ideálisan mintegy másfél milliót szeretnének költeni, de reálisan 600 ezer forinttal számolnak. 

Travelers,Couple,Look,At,The,Mountain,Lake.,Travel,And,Active
Utazási lázban ég Európa és Magyarország is.
Fotó: Shutterstock

A hitelspecialista vállalat a friss felmérésben a magyarok 2024-es tervekkel kapcsolatos várakozásait vizsgálta. Az ezerfős mintán végzett reprezentatív kutatás szerint a lakosság 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amelyhez anyagi forrás szükséges. Megtakarításból a válaszadók 34 százaléka készül tervezett kiadásait finanszírozni, 38 százalékuk az idén megtakarítandó pénzből, havi jövedelméből pedig 63 százalékuk fedezné a költségeket, hitelt pedig 13 százalékuk venne fel.

 

Az élet négy területén vannak célkitűzései a magyarok többségének – összegezték a Cofidis Hitel Monitor felmérésének eredményeit. A háztartások több mint fele az anyagiak kapcsán szeretne fejlődést elérni. Ez a törekvés még hatványozottan jelenik meg a Z generáció esetében,  

a 18–29 éves korosztálybeliek kétharmada vágyik előrelépésre pénzügyeiben. 

A lakosság 2024-es tervei között csak a második helyre kerültek az általában listavezetőnek számító, életmóddal és egészségmegőrzéssel kapcsolatos célok, a dobogó harmadik fokán pedig a kikapcsolódás, utazás témakör szerepel. 

Érdekesség, hogy az időbeosztásán a válaszadók 44 százaléka változtatna.

Változnak a célok

Utazásra, nyaralásra adnának ki pénzt a legtöbben, a lakásfelújítás, átalakítás költségeivel a háztartások 38 százaléka számol, ennél valamivel kevesebben, a válaszadók 31 százaléka tervez háztartási gépre vagy bútorvásárlásra költeni. 

Általában lépésről lépésre valósítják meg célkitűzéseiket a legtöbben.

 

Fontossági sorrendet állít fel tervei között 72 százalékuk, és ugyanennyien vannak, akik alaposan utánajárnak a lehetséges megoldásoknak. 

A magyarok 38 százaléka úgy érzi, hogy tervezéssel kézben tartja életét. 

A Cofidis felmérése szerint a hitelre nyitottak 42 százaléka számára biztonságérzetet adna tervei megvalósításához egy online hozzáférhető előminősítő lehetőség.

 

Ajánlott videók

Továbbiak

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.