A lakásfelújítás sokaknak fontos cél, ám idén a legtöbbet utazásra adnák ki a magyarok – derült ki a Cofidis Hitel Monitor reprezentatív kutatásából. Eszerint anyagi forrást igénylő terve most a magyarok 63 százalékának van, ideálisan mintegy másfél milliót szeretnének költeni, de reálisan 600 ezer forinttal számolnak.
A hitelspecialista vállalat a friss felmérésben a magyarok 2024-es tervekkel kapcsolatos várakozásait vizsgálta. Az ezerfős mintán végzett reprezentatív kutatás szerint a lakosság 63 százalékának vannak olyan céljai az idei évre, amelyhez anyagi forrás szükséges. Megtakarításból a válaszadók 34 százaléka készül tervezett kiadásait finanszírozni, 38 százalékuk az idén megtakarítandó pénzből, havi jövedelméből pedig 63 százalékuk fedezné a költségeket, hitelt pedig 13 százalékuk venne fel.
Az élet négy területén vannak célkitűzései a magyarok többségének – összegezték a Cofidis Hitel Monitor felmérésének eredményeit. A háztartások több mint fele az anyagiak kapcsán szeretne fejlődést elérni. Ez a törekvés még hatványozottan jelenik meg a Z generáció esetében,
a 18–29 éves korosztálybeliek kétharmada vágyik előrelépésre pénzügyeiben.
A lakosság 2024-es tervei között csak a második helyre kerültek az általában listavezetőnek számító, életmóddal és egészségmegőrzéssel kapcsolatos célok, a dobogó harmadik fokán pedig a kikapcsolódás, utazás témakör szerepel.
Érdekesség, hogy az időbeosztásán a válaszadók 44 százaléka változtatna.
Utazásra, nyaralásra adnának ki pénzt a legtöbben, a lakásfelújítás, átalakítás költségeivel a háztartások 38 százaléka számol, ennél valamivel kevesebben, a válaszadók 31 százaléka tervez háztartási gépre vagy bútorvásárlásra költeni.
Általában lépésről lépésre valósítják meg célkitűzéseiket a legtöbben.
Fontossági sorrendet állít fel tervei között 72 százalékuk, és ugyanennyien vannak, akik alaposan utánajárnak a lehetséges megoldásoknak.
A magyarok 38 százaléka úgy érzi, hogy tervezéssel kézben tartja életét.
A Cofidis felmérése szerint a hitelre nyitottak 42 százaléka számára biztonságérzetet adna tervei megvalósításához egy online hozzáférhető előminősítő lehetőség.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.