A magyar tulajdonú Graboplast 20,3 milliárd forintos árbevétel mellett 191 millió forintos üzemi eredménnyel zárta a 2023-as évet. Az eredményt a társaság közleménye a fokozódó árverseny miatt szűkülő árrésekkel magyarázza.
A három magyar városban, Győrben, Kecskeméten és Tatabányán termelő társaság stabil működés mellett ellensúlyozta a kihívásokat: az adózott eredménye mínusz 904 millió forint volt, elsősorban egyszeri nyereségcsökkentő (magas kamatok és energiaárak) tételek miatt.
A társaság padlóit közel 100 országban használják. A Graboplast tavalyi árbevételének 86 százaléka az exportpiacokról származott, így a főbb célországokban, illetve régiókban – Oroszország, Ukrajna, Közel-Kelet – dúló konfliktusok kedvezőtlenül érintették az értékesítését. A forint erősödése is rontotta az eredményét. A kihívásos világgazdasági helyzet ellenére az értékesítés volumene (értékesített négyzetméter) tavaly a 2022-essel azonosan alakult, így a korábbi évivel közel azonos árbevételt (21,7 milliárd forint) sikerült elérni.
Mindezek mellett a hazai piacon a kormányzati ösztönzők 2023 eleji kivezetése is csökkentette a lakossági termékek iránti keresletet.
A kedvezőtlen hatásokat a járműipari, közületi és kereskedelmi termék szegmens értékesítésének bővülése, valamint a dél- és kelet-európai régióban elért jelentős növekedés kompenzált. Ivan László, a Graboplast vezérigazgatója a 2024-es kilátásokról elmondta: elsősorban a tavalyi válságból gyorsabban kilábaló nyugat-európai és amerikai piacokra fókuszálnak, a vállalat keleti (FÁK-országok) piacain pozícióik fenntartására és értékesítési rendszereik, csatornáik fejlesztésére törekednek. Az idén is folytatódik
Emellett napelemparkok telepítésével közel ötödével tervezik csökkenteni a változékony energiaáraknak történő kitettségüket.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.