Egy nap alatt tizedét, az év eleje óta negyedét veszítette el részvényei értékének az olcsóságáról híres Temu online kereskedési platformot birtokló vállalat. A PDD Holdings ugyanis hónapokon belül másodszor adott ki figyelmeztetést: a nyereségessége és az eladásai mérséklődő pályára kerültek, mert hazai piacán, Kínában óriási a verseny.
Már augusztusban is mondták, most megerősítették, hogy nehezen boldogulnak meg nem nevezett riválisaikkal. A hazai pályán többek közt az Alibabával állnak versenyben, és azért is nehéz a dolguk, mert a Temu alig több mint két évvel jött létre, és nincs még akkora tapasztalatuk, mint a riválisoknak – írta a Bloomberg.
Nem arról van szó, hogy veszteséges volna a PDD, sőt: az árbevétele a most közölt adatok szerint az idei harmadik negyedévben éves alapon 44 százalékkal nőtt, 99,35 milliárd jüanra (5365 milliárd forintra). Az elemzők azonban 102,4 milliárdot vártak, és a mostani a csoport leglassabb bővülése 2022 második negyedéve óta. A 61 százalékos profitnövekedés – 25 milliárd jüanra – szintén csalódást keltett, a FactSell elemzői felmérése majdnem kétmilliárddal vetített előre többet – számol be a The Wall Street Journal..
A jelentés és a vállalat előrejelzései a Bloomberg szerint azokhoz a félelmekhez tettek hozzá, hogy a kínai gazdaság növekedésének lelassulása az eddig vártnál is nagyobb negatív hatást gyakorol a legnagyobb kínai technológiai cégekre. Miközben külföldön jól megy a Temunak, Kínában visszafogja őket a vérszegény kereslet – értelmezi az adatokat a Bloomberg.
Nagyobb pénzügyi hatással fogunk szembenézni és hátrányban leszünk versenytársainkkal szemben egy ideig. A csapatunk korlátozott tapasztalatokkal rendelkezik és bizonyos képességeknek híján van
– fogalmazott Csao Csia-Csen, a PDD társ-vezérigazgatója. A nyugati vállalatvilágban ritka beismerés: ott ilyenkor a menedzsment menesztése szokott következni.
Eközben a Temu robog előre külföldön, ami a rivális Alibabáénél és JD.com-nál magasabban tartja a növekedést. A Temu 2022-es debütálásakor a legletöltöttebb alkalmazássá vált az Egyesült Államokban és bizonyos szegmensekben az Amazon kihívójává vált – emlékeztet a hírügynökség.
Eközben jelentkeztek az ellenszelek is, az Európai Bizottság vizsgálja, hogy eleget tesz-e a vállalat az illegális termékek platformjára kerülése ellen, az Egyesült Államokban pedig hatalmas bizonytalanságot jelent számára, milyen vámokat vet ki a kínai árukra Donald Trump érkező adminisztrációja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.