Kína legnagyobb e-kereskedelmi vállalata, az Alibaba Group az értékesítési volumen erőteljes növekedéséről és rekordszámú vásárlásról számolt be az idei szinglik napjával lezárult, többhetes időszak kapcsán. A rekord azonban csalóka képet nyújt, mögötte az ünnep megkopott fénnyel mutatkozik.
Az Alibaba nem közölte az időszak teljes árbevételét, de azt mondta, hogy 45 márka termékeinek eladási összértéke meghaladta az 1 milliárd jüant, azaz a 138,62 millió dollárt. Ilyen márka volt például az Apple, a Haier, a Midea és a Xiaomi. A JD.com, Kína második legnagyobb internetes kereskedelmi vállalata több mint 20 százalékos tranzakció-növekedésről számol be az előző év hasonló időszakához képest.
A legnagyobb e-kereskedelmi platformok forgalma a szinglik napját megelőző akciós időszakban 26,6 százalékkal, 1440 milliárd jüanra nőtt,
a Syntun adatszolgáltató becslése szerint. Igaz, az időszak 10 nappal hosszabb volt a tavalyinál.
A kínai szinglik napja fesztivált – amikor is hatalmas leárazásokkal várják a vásárlókat – korábban csak 11. 11-én tartották, azonban ma már több hétig tart, és a neves dátum csak a végét jelezte az elmúlt években. Az idei és egyben az eddigi leghosszabb fesztivál október 14-én kezdődött. |
A szinglik napja ünnep az évek során visszafogottabbá vált, kevesebbet hirdetik, és kisebb akciókkal várják a fogyasztókat. A fesztivál a kínai fogyasztói bizalom fokmérője. Az elemzők visszafogott értékesítési növekedést vártak idén a kínai gazdaság és a belső kereslet gyengélkedése miatt. A kínaiak a Covid–19-járvány miatti lezárások óta spórolnak.
Több online kereskedelmi platform kuponos akciókat hirdetett. Így tett az Alibaba és a JD.com is, például 300 jüanos (16 ezer forint) vásárlás után 50 jüan (2600 forint) értékű kupont ajánlottak fel. A Reuters arról ír, hogy ez hozzájárult a magasabb visszaküldési arányhoz: a fogyasztók többet vásároltak a további kedvezményekért, hogy aztán a vásárlás után azonnal töröljék a rendelés egy részét.
A fogyasztás visszaesésének csúcsán vagyunk. Az emberek annyira mélyen benne vannak a kedvezményes gondolkodásmódban, hogy úgy érzik, minden jüant meg kell spórolniuk
– magyarázta a hírügynökségnek Yaling Jiang, az ApertureChina kutatási és stratégiai tanácsadó cég alapítója.
A JD.com szerint a gyorsan növekvő háztartási gép kategória slágertermékei közé tartoztak az energiahatékony légkondicionálók, a robotporszívók és az intelligens WC-k. A nagy háztartási készülékek is jobban teljesítettek. Ehhez lendületet nyújtott a kormány júliusban bejelentett, 150 milliárd jüan értékű országos cseretámogatási programja.
Váratlan növekedést tapasztaltak a gyűjtögethető játékok és hobbik kategóriájában. Ide a kínai fiatalok körében népszerű anime, képregény és a játékokkal kapcsolatos termékek tartoznak. Az Alibaba adatai szerint a dizájner és gyűjtögetős játékmárkák – köztük a MiHoYo, a Pop Mart, a Paperpresented és a Jellycat – összes értékesítése meghaladta a százmillió jüant.
A szinglik napja az új Black Friday
November 11-én tartják a szinglik napját Kínában. A nagy online kereskedelmi akciós napon mára a külföldiek is vásárolhatnak akciós termékeket a Temu, az Alibaba, a Shein és versenytárs platformokon keresztül. Az idei szinglik napja azonban már nem olyan kecsegtető a kínaiaknak, mint korábban volt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.