Először adott részletesebb tájékoztatást a Packeta arról, mi vezetett a csomagküldő szolgáltatása összeomlásához. A cégről még pénteken írta meg a Világgazdaság olvasói jelzések alapján, hogy hetek óta tartó súlyos fennakadások tapasztalhatók a küldemények kiszállításában.
A probléma azért is fajsúlyos, mert a Packeta Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózata fölött rendelkezik egy friss tranzakció eredményeként. Ez a közelmúltban jött létre a Foxpost és a Packeta összeolvadásával, egészen pontosan előbbit vette meg a cseh Packetát is birtokló befektetői konzorcium.
A Foxpost és a Packeta közösen több mint 2700 csomagautomatát és 1800 csomagátvételi pontot üzemeltet Magyarországon. Szeptember elején azt is bejelentették, hogy mindkét vállalat vezetősége megkezdi a fokozatos integrációt, szolgáltatásaik egységesítését. Az új, közös szervezet elkötelezett a vállalat hálózatának továbbfejlesztése és bővítése mellett, amely az év végére meghaladja Magyarországon az ötezer átvételi pontot több mint háromezer csomagautomatával.
Ez mind szép és jó, csakhogy a Packeta ügyfélkörének egy része jelenleg attól hangos, hogy hiába várják a csomagjaikat, azok hetek óta nem érkeznek meg. Ennek kapcsán lapunk még pénteken írásban megkereste a céget, amely azt ígérte, hétfőn tájékoztat a helyzetről. Ez így is történt, befutott a Packeta reakciója, amelyben kitértek arra,
Az utóbbira adott válasz nem biztos, hogy mindenkinek elnyeri a tetszését.
A Packeta válaszában először is megjelölte a fennakadások gyökerét. „Az elmúlt néhány hónapban fűztük szorosabbra együttműködésünket egy ismert, nagy távol-keleti webáruházzal (ez a hírek szerint a Temu – a szerk.). Ezáltal pedig a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség új kihívásokat hozott számunkra. A helyzetet azonban felismertük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy helyreállítsuk a megszokott szolgáltatásminőséget” – fogalmaztak.
Ezek után azt kérdeztük, hogy a csomagküldésnek pontosan mely területeit érintik a zavarok, és ezek meddig állnak fönn. Erre a Packeta úgy reagált, hogy kapacitásbeli fennakadásokat a csomagautomatáik alacsony százalékánál azonosítottak. Hogy ez mit takar, nem fejtették ki.
Arról már bővebben írtak, hogy fejlesztésekbe kezdtek a fennakadások felszámolása és a közeledő karácsonyi szezon kiszolgálása végett. Az alábbiak már meg is valósultak:
Ezek után már csak az a kérdés maradt, hogy addig is, amíg a Packeta meg nem oldja a problémáit, mire számítsanak az ügyfelek, illetve hogy akik elszenvedik a csomagjaik késlekedését, esetleges eltűnését vagy sérülését, mire tarthatnak igényt.
A Packeta ennek kapcsán rávilágított, hogy a szerződési feltételeiben nem vállal időgaranciát a kiszállításra, azonban reklamáció esetén – a postai szolgáltatásokról szóló törvénynek megfelelően –
15 napos késedelmet követően megtérítik a feladási díjat.
Megemlítették azt is, hogy természetesen azon dolgoznak a kollégáik, hogy az ügyfeleket maximálisan elégedettek legyenek. De „sajnos, mint minden ember, úgy a mi munkavállalóink is hibázhatnak”. Amennyiben valamelyik csomag sérülne, netán elveszne, úgy kárrendezésre az ÁSZF-ük értelmében értékmegjelölés alapján van lehetőség.
Fontos, hogy üzleti csomagok esetében a feladó webáruházzal történik a kárrendezés. Magánszemélyek esetében viszont, ha a feladó nem ad meg értékadatot, akkor a szerződési feltételekben meghatározott alapösszegen van mód téríteni a kárt. Ez négyezer forint.
A Packeta végül javaslatot is tett az ügyfeleknek és arra hívta fel a figyelmet, hogy a jelenlegi díjszabásunk szerint magánszemélyek számára egy csomag 70 ezer forintig történő biztosítása csupán 510 forint. Vagyis a cég arra biztatja az ügyfelei, hogy ha biztosan el akarják kerülni a kényelmetlenséget a csomagjaik és küldeményeik kapcsán, akkor inkább kössenek biztosítást.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.