BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Házhoz szállítás: kiderült, a Temu miatt omlott össze a legnagyobb magyar csomagküldő – ekkora kártérítésre számíthatnak a Packeta ügyfelei

Hetek óta akadoznak a Packeta csomagautomatái. Most a cég hosszabban válaszolt a felmerült kérdésekre. Arra is, mi okozza a problémát, és hogy mire számíthatnak, akik nem kapták meg időben a küldeményeiket. Aki biztosra akar menni, jobb, ha biztosítást köt.

Először adott részletesebb tájékoztatást a Packeta arról, mi vezetett a csomagküldő szolgáltatása összeomlásához. A cégről még pénteken írta meg a Világgazdaság olvasói jelzések alapján, hogy hetek óta tartó súlyos fennakadások tapasztalhatók a küldemények kiszállításában.

packeta
Házhoz szállítás: részletesen elmagyarázta a legnagyobb magyar csomagküldő szolgáltatás, miért omlott össze / Fotó: Radek Moravec

A probléma azért is fajsúlyos, mert a Packeta Magyarország legnagyobb csomagautomata-hálózata fölött rendelkezik egy friss tranzakció eredményeként. Ez a közelmúltban jött létre a Foxpost és a Packeta összeolvadásával, egészen pontosan előbbit vette meg a cseh Packetát is birtokló befektetői konzorcium.

A Foxpost és a Packeta közösen több mint 2700 csomagautomatát és 1800 csomagátvételi pontot üzemeltet Magyarországon. Szeptember elején azt is bejelentették, hogy mindkét vállalat vezetősége megkezdi a fokozatos integrációt, szolgáltatásaik egységesítését. Az új, közös szervezet elkötelezett a vállalat hálózatának továbbfejlesztése és bővítése mellett, amely az év végére meghaladja Magyarországon az ötezer átvételi pontot több mint háromezer csomagautomatával.

Ez mind szép és jó, csakhogy a Packeta ügyfélkörének egy része jelenleg attól hangos, hogy hiába várják a csomagjaikat, azok hetek óta nem érkeznek meg. Ennek kapcsán lapunk még pénteken írásban megkereste a céget, amely azt ígérte, hétfőn tájékoztat a helyzetről. Ez így is történt, befutott a Packeta reakciója, amelyben kitértek arra,

  • mi okozza a problémát,
  • hogyan reagáltak rá,
  • és mit tehetnek az érintett ügyfelek.

Az utóbbira adott válasz nem biztos, hogy mindenkinek elnyeri a tetszését.

Miért omlott össze a Packeta?

A Packeta válaszában először is megjelölte a fennakadások gyökerét. „Az elmúlt néhány hónapban fűztük szorosabbra együttműködésünket egy ismert, nagy távol-keleti webáruházzal (ez a hírek szerint a Temu – a szerk.). Ezáltal pedig a drasztikusan megnövekedett kezelendő csomagmennyiség új kihívásokat hozott számunkra. A helyzetet azonban felismertük, és mindent megteszünk annak érdekében, hogy helyreállítsuk a megszokott szolgáltatásminőséget” – fogalmaztak.

Ezek után azt kérdeztük, hogy a csomagküldésnek pontosan mely területeit érintik a zavarok, és ezek meddig állnak fönn. Erre a Packeta úgy reagált, hogy kapacitásbeli fennakadásokat a csomagautomatáik alacsony százalékánál azonosítottak. Hogy ez mit takar, nem fejtették ki.

Arról már bővebben írtak, hogy fejlesztésekbe kezdtek a fennakadások felszámolása és a közeledő karácsonyi szezon kiszolgálása végett. Az alábbiak már meg is valósultak:

  • kibéreltek plusz egy 3000 négyzetméteres raktárhelyiséget,
  • együttműködést kezdtek egy új alvállalkozóval, így több új futár segíti a csomagok kiszállítását,
  • valamint 75 új Z-BOXot (csomagautomatát) telepítettek.
  • Ezenfelül ideiglenes hét végi kiszállítást vezettek be, 
  • ráadásul minden csomagautomatájukat felszerelték a csomagátvételt megkönnyítő kezelőpanellel.

Mihez kezdjen, aki nem kapta meg a csomagját a Packetától?

Ezek után már csak az a kérdés maradt, hogy addig is, amíg a Packeta meg nem oldja a problémáit, mire számítsanak az ügyfelek, illetve hogy akik elszenvedik a csomagjaik késlekedését, esetleges eltűnését vagy sérülését, mire tarthatnak igényt.

A Packeta ennek kapcsán rávilágított, hogy a szerződési feltételeiben nem vállal időgaranciát a kiszállításra, azonban reklamáció esetén – a postai szolgáltatásokról szóló törvénynek megfelelően –

15 napos késedelmet követően megtérítik a feladási díjat.

Megemlítették azt is, hogy természetesen azon dolgoznak a kollégáik, hogy az ügyfeleket maximálisan elégedettek legyenek. De „sajnos, mint minden ember, úgy a mi munkavállalóink is hibázhatnak”. Amennyiben valamelyik csomag sérülne, netán elveszne, úgy kárrendezésre az ÁSZF-ük értelmében értékmegjelölés alapján van lehetőség.

Fontos, hogy üzleti csomagok esetében a feladó webáruházzal történik a kárrendezés. Magánszemélyek esetében viszont, ha a feladó nem ad meg értékadatot, akkor a szerződési feltételekben meghatározott alapösszegen van mód téríteni a kárt. Ez négyezer forint.

A Packeta végül javaslatot is tett az ügyfeleknek és arra hívta fel a figyelmet, hogy a jelenlegi díjszabásunk szerint magánszemélyek számára egy csomag 70 ezer forintig történő biztosítása csupán 510 forint. Vagyis a cég arra biztatja az ügyfelei, hogy ha biztosan el akarják kerülni a kényelmetlenséget a csomagjaik és küldeményeik kapcsán, akkor inkább kössenek biztosítást. 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.