Nem fogta vissza magát a Porsche: a Taycan modellcsalád új generációjának statikus bemutatóját a prágai Moldva folyóra szervezte ki. A német prémiummárka első elektromos autójának 4S Sport Turismo típusú változatát egy daruval emelték hajóra, a folyamat több mint 30 percig tartott. A 126 ezer eurós (49,91 millió forint) járművet menet közben, a vízen leplezték le szlovén, szlovák és magyar újságírók társaságában. Az eseményre a Világgazdaság is meghívót kapott.
A rózsaszín egyik árnyalatában (frozen berry metallic) pompázó Porsche Taycan 4S Sport Turismo
A Porsche már 150 ezer Taycant gyártott, legfontosabb különálló piaca jelenleg az Egyesült Államok, az Egyesült Királyság, Németország és Kína. A tavaly elért 40 629 darabos eladás kifejezetten megsüvegelendő eredmény egy elektromos luxusautó esetében.
Minden frissített Taycan-modell alapfelszereltségként kapja az adaptív légrugózást, az új Porsche Active Ride felfüggesztés pedig opcionálisan rendelhető az összkerékhajtású változatokhoz. Az utóbbi érdekessége, látványossága, hogy folyamatosan vízszintesen tartja a jármű karosszériáját, még dinamikus fékezés, kormányzás és gyorsítás során is, a lágy rugózás révén ráadásul a rendszer szinte minden úthibát teljesen elnyel.
A sorozatgyártás felé vezető úton a fejlesztőmérnökök és a tesztpilóták több mint 3,6 millió kilométert tettek meg világszerte az álcázott tesztautókkal, hogy továbbfejlesszék a Porsche teljesen elektromos sportautóját.
Sokat várnak az új modellektől, így az új Panamerától vagy a teljesen elektromos Macantól is. A német vállalatnál ugyan állítják, az új Taycan családot nem a legnagyobb Porsche-piacra, a kínaira szánták, de az azért valószínűsíthető, hogy az előbbi típusok sikeressége (is) nagyban függ majd az ázsiai óriás gazdasági teljesítményétől.
Azt is egyértelműsítették korábban, hogy nem vesznek részt a kiélezett diszkontharcban a meggyengült kínai piacon, és továbbra is ragaszkodnak a prémiumáraik fenntartásához, még akkor is, ha ez a részesedésükbe kerül. A Porsche főnöke, Oliver Blume szerint továbbra is az értéket képviselik a mennyiséggel szemben, és ez a stratégia volt az oka annak, hogy 2023-ban a kínai szállítások 15 százalékkal estek vissza, miközben a helyi gazdaság válsággal néz szembe. Blume elmondta, hogy bár sok autógyártó kínál kedvezményeket Kínában, a Porsche nem követi ezt a tendenciát, ezért tulajdonképpen szándékosan „szabotálta” az ottani értékesítési volumenét.
A menedzsment várakozásai szerint az árbevétel a tavalyi 40,5 milliárddal szemben idén 40–42 milliárd euró között mozog majd a Porschénál.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.