„Az emberek nem ezt akarják” – mondta Volker Wissing közlekedési miniszter arra vonatkozóan, hogy a német kormány bevezet-e általános sebességkorlátozást a hírhedt németországi autópályákon. A szocialista-zöld-szabaddemokrata kormány ezzel elutasította azt a javaslatot, mely szerint a 120 kilométeres óránkénti sebességkorlátozás az autópályákon jelentősen csökkentheti az üvegházhatást okozó gázok kibocsátását – írja a Politico cikke alapján a Közlekedéstudományi Intézethez (KTI) tartozó a Közlekedésbiztonság.kti.hu.
A szakportál rámutat: a forgalomban résztvevők számához viszonyítva világszerte az autópályákon történik a legkevesebb baleset, miután ez a leginkább szabályozott közúti rendszer. A járművek ezeken az utakon csak egy meghatározott irányban haladhatnak, nincsenek szembejövők, nincsenek keresztezők.
Miközben
az Európai Unió többi tagországában – ahol létezik felső sebességhatár – 2021-ben átlagosan 51-en hunytak el autóbalesetben egymillió lakosra vetítve, addig Németországban ez a szám 37 volt.
Ez volt az egyik legalacsonyabb érték Európában.
A fent említett 120 kilométer per órás limit bevezetéséért azért kampányolt a Szövetségi Környezetvédelmi Ügynökség, mert egy tanulmány szerint ennek eredményeként
Néhány évvel ezelőtt a német autópályákon (Autobahn) átlagosan 142 kilométeres óránkénti sebességgel közlekedtek.
Ugyanakkor az már a német rendőröknek is sok volt, amikor 2022 januárjában Radim Passer cseh milliárdos építési vállalkozó Wittenberg közelében egy tízkilométeres szakaszon, új közúti rekordot felállítva elérte a 417 kilométer per órát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.