Minden második megrendelővel előfordult már, hogy nem tudta átvenni a csomagját, amikor érkezett a futár, ez pedig kétharmadukat kifejezetten zavarja – áll az Ipsos kutatásában. A válaszadók több mint háromnegyede azokat a webáruházakat részesíti előnyben, amelyek előre választható időpontban kézbesítik a terméket.
A vásárlók szerint a futárok érkezésének kiszámíthatatlansága megnehezíti a mindennapok tervezhetőségét,
a megkérdezettek 80 százaléka úgy szeretné megtervezni az időbeosztását, hogy ne kelljen sokáig az online megvásárolt termékek kézbesítésére várakoznia.
Az okoslogisztikai megoldásokat kínáló DODO mozgalmat indít, amelynek célja a jelenlegi kézbesítési megoldások hiányosságainak feltárása. Peter Menky, a DODO kereskedelmi igazgatója szerint
kitaposott út már van,
a házhoz szállítás tervezhetősége az elmúlt években rengeteget fejlődött, az időablakos kiszállítás az online élelmiszer-kereskedelemben már bizonyított, így minden feltétel adott ahhoz, hogy az e-kereskedelem egyéb szektoraiban is az előre megválasztott időpontban vehessék át rendeléseiket a vásárlók. Hangsúlyozta,
az egyórás időablakok nyújtotta kényelmet már megismerték és megszerették a fogyasztók az online élelmiszer-rendeléseik során,
és egyre többen igénylik ezt a fajta kényelmet a többi terméktípus esetében is.
Az emberek számára egyre értékesebb a szabadidejük, így egyre kevésbé hajlandók otthon vagy a munkahelyükön várakozni a csomag átvételére, és ehhez igazítani a napirendjüket. Ezért a futárnak logikusan épp a vásárló számára megfelelő időpontban kell érkeznie.
Több tízezer webáruház keresi a magyar vásárlók kegyeit,
de a házhoz szállítás terén a vásárlók tapasztalatai gyakran köszönőviszonyban sincsenek a vevőközpontúsággal, ezen szeretnénk változtatni” – tette hozzá.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.