A Nissan 30 új modellt, köztük 16 elektromos autót dobna piacra 2026-ig, míg az évtized végére akár 34 e-autó-modellt is bevezethet. A boltívnek (The Arc) nevezett stratégia célkitűzése, hogy elérje a cég teljes kínálatának 40 százalékát 2026-ra, míg 60 százalékát 2030-ra. A japán autógyártó az e-járművek gyártási költségeit paritásba hozná a robbanómotorosokéval az évtized végére, és mintegy 30 százalékkal olcsóbban állítaná elő az új generációs elektromos autókat.
Ucsida Makoto, a Nissan vezérigazgatója hétfőn közölte, hogy a fejlesztések középpontjába az új gyártási módszereket helyezik: cél a robotika és a mesterséges intelligencia széles körű alkalmazása, továbbá a közös alkatrészeket használó autócsaládok kiépítése. A fejlesztési fókusz az önvezető autók technológiájára is kiterjed, és kardinális pont lesz az akkumulátorok fejlesztése is.
A vállalat célja, hogy 6 százalék feletti üzemieredmény-rátát érjen el a 2026-os pénzügyi év végére, a bevétele pedig elérje a 2500 milliárd jent az évtized végére.
Ucsida Makoto szerint az autóiparnak el kell fogadnia, hogy „a folyamatos változás az új normális”, ami azt jelenti, hogy át kell gondolni az értékeket. „A Nissannak változnia kell. Nem járhatunk sikerrel, ha ugyanazon az úton haladunk tovább” – mondta a vezető, aki arra számít, hogy a jövőben szélsőségesek lesznek a piaci ingadozások.
A vezérigazgató a CNBC-nek arról számolt be hétfőn, hogy az elektromos járművek szektora a vártnál gyorsabban fejlődött, és az árverseny sokkal korábban jelentkezett, mint azt gondolták. Ucsida
nagy bizonytalanságot lát a következő öt évre, ennek leküzdésére kulcsfontosságúnak tartja az erős beszállítói kapcsolatokat.
A költségek csökkentése érdekében a Nissan már a fejlesztési szakaszban megkezdi az együttműködést a cégekkel. Ezenfelül a Nissan együttműködik a Mitsubishivel és a Renault-val, valamint a hónap elején bejelentette, hogy tárgyal a Hondával is. Szokatlan a versenytársak közti ilyen együttműködés, de erre szükség van ahhoz, hogy lépést tarthassanak a fenntarthatóbb közlekedési eszközök iránti növekvő kereslettel – mondták elemzők az AP hírügynökségnek.
A Nissan Japán második legnagyobb autógyártója, tavaly közel 3,4 millió járművet adott el világszerte, ami 4,6 százalékos növekedést mutat az előző évhez képest.
Kiszorítják a Nissant a helyi márkák KínábólNagyot esett a Nissan értékesítése Kínában, de a nyugati világban sikeres évet zárt a japán autógyártó. Idén ugyan a globális eladási volumen csökkenésével számolnak a Nissannál, ám drágább autókat dobnak piacra, így a menedzsment megerősítette korábban publikált üzemieredmény-várakozását. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.