Elon Musk vasárnap meglepetésszerűen Kínába látogatott, hogy zökkenőmentessé tegye a Tesla önvezető technológiájának a kínai autópiacra való bevezetését. Mint ahogy a Világgazdaság azonnal beszámolt róla, a cégvezető találkozott Li Ko-csiang miniszterelnökkel, aki a Kínai Kommunista Párt sanghaji titkáraként már korábban is segített az amerikai vállalkozónak. Musk egy kulcsfontosságú adatbiztonsági és adatvédelmi követelményről egyeztetett az államvezetéssel.
Az adatbiztonság és a megfelelőség volt a legfőbb oka annak, hogy az elektromosjármű-gyártó még nem vezette be az Autopilot rendszerét a világ második legnagyobb piacán. A kínai szabályozó hatóságok ugyanis 2021 óta megkövetelik az amerikai vállalattól, hogy a Kínában használt autóival begyűjtött adatokat Sanghajban tárolja – írja a Bloombeg.
A Reuters információja szerint
Musk engedélyt akar szerezni arra, hogy ezeket az adatokat külföldre továbbíthassa új algoritmusok kiképzéséhez.
A tárgyalások kimeneteléről hivatalos tájékoztatást még nem adtak. Li miniszterelnök mindenesetre az Egyesült Államok és Kína közötti gazdasági és kereskedelmi együttműködés sikeres példájaként méltatta a Tesla kínai fejlesztését vasárnap. Ez a kevesek egyike, amit fel lehet hozni az amerikai–kínai kereskedelmi háború 2018-as kezdete óta. Egy vezető kínai autóipari szövetség pedig arról tájékoztatott vasárnap, hogy a Tesla Model 3 és Y modellje megfelel Kína adatbiztonsági követelményeinek.
Iparági szakértők szerint Kína bonyolult közlekedési krülményei remek feltételeket nyújtanak az autonóm vezetési algoritmusok gyorsabb betanításának. Dan Ives, a Wedbush elemzője elmondta, hogy
ha Musk engedélyt kap Pekingtől a Kínában gyűjtött adatok külföldre továbbításához, az az egész világon felgyorsíthatja az önvezető technológiákhoz szükséges algoritmusok kiképzését.
Az utazás másik fontos célja volt, hogy a Tesla elmélyíthesse hároméves partnerségét a Baiduval. A kínai óriáscég egyike annak a mintegy húsz minősített beszállítónak, amelyek térképészeti és navigációs szolgáltatást nyújthatnak önvezető funkciókhoz. A Reuters forrása szerint a Tesla vezére a Baiduval megállapodott abban, hogy felhasználhatja ezen modulok licencét a kínai közutakon való adatgyűjtésre.
Ez kulcsfontosságú lépés ahhoz, hogy a Tesla az önvezető autók technológiájával megjelenhessen a világ második legnagyobb autópiacán.
A vállalkozó találkozott a CATL akkumulátorgyártó elnökével is hétfőn a Reuters egyik forrása szerint.
Elon Musk minden bizonnyal azt reméli a tárgyalásoktól, hogy azok segítségével megtörheti a Tesla bevételeinek csökkenését. A múlt héten az elektromosautó-gyártó negyedéves beszámolója alapján ugyanis ezt történt, amire négy éve nem volt példa. Akkor a Covid hirtelen terjedése miatti lezárások okozták az értékesítések esését. A milliárdos azonban egyvalaminek nagyon örülhetett a héten.
Visszahívja az összes Cybertruckot a TeslaRossz a gázpedál a járműben, a sofőr beavatkozása nélkül is gyorsulásba kezdhet. A többéves csúszás után érkező Cybertruck vesszőfutása tehát továbbra sem ér véget. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.