BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elképesztő mennyiségű visszaváltott palackot dolgozott fel eddig a Lidl

Mérföldkőhöz érkezett az új visszaváltási rendszerben a Lidl Magyarország.

A visszaváltott műanyag palackok, italos és üdítős alumínium dobozok, valamint üvegek száma átlépte a 150 milliót – közölte a Lidl. A cég közleménye szerint január 1-je óta országszerte a REponton leadott újrahasznosítható hulladékból majdnem minden negyediket a piacvezető áruházlánc 210 üzletének valamelyikébe vitték vissza a vásárlók 

20241029_repontlimit_ut (2)
Fotó: Unger Tamás / MTI

A Lidl összesítése alapján kiderült az is, hogy a vásárlók több palackot vittek vissza a boltokba, mint amennyi betétdíjas terméket értékesített a cég, így összességében majdnem minden negyediket a hazánkban piacvezető kiskereskedelmi áruházlánc üzletének valamelyikében adták le a vásárlók.

„Piacvezető és felelős vállalatként szeretnénk minden területen élen járni és példát mutatni. A fenntarthatóság ráadásul egy kiemelten fontos téma a Lidl számára, amit számos intézkedésünkkel, célkitűzéssel igyekszünk elősegíteni. A palackvisszaváltási-rendszer kulcsfontosságú környezetünk megóvásában, és büszkék vagyunk arra, hogy ez idáig 150 millió darabnál is több alumínium italosdobozt, üveget és műanyag palackot gyűjtöttünk vissza. Ez azt jelenti, hogy

a nálunk található REpontokról eddig közel 220 ezer zsáknyi, mintegy 7,5 millió kilogramm súlyú újrahasznosítható hulladékot szállítottak el. 

A célunk, hogy még gyorsabbá, gördülékenyebbé tegyük vásárlóink számára a folyamatot, így több áruházunkban növeljük a visszaváltási kapacitást, ami összességében milliárdos nagyságrendű beruházást jelent – nyilatkozta Tőzsér Judit, a vállalat kommunikációs vezetője. 

Visszaváltható üvegek: szuperválogatókat épít a Mohu

Újabb mérföldkőről, 700 millió visszagyűjtött palackról adott hírt a hazai hulladékgazdálkodásért felelős Mohu. Minden visszagyűjtött palackot újrahasznosítanak.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.