November közepéig 700 millió palackot, üveget és dobozt váltottak vissza Magyarországon az új visszaváltási rendszerben. A visszaváltott palackok, dobozok és üvegek hulladékát újrahasznosítják a Mohu közleménye szerint.
A társaság arra törekszik, hogy három év múlva az italcsomagolások minimum 90 százalékát visszaváltsák Magyarországon, és eltűnjenek környezetünkből a szétszórt italcsomagolások. A visszaváltási rendszer kialakításakor a Mol csoport 40 milliárd forint értékben telepített automatákat országszerte.
A társaság közölte a visszagyűjtés további főbb adatai is:
A közlemény idézi Pethő Zsoltot, a Mohu vezérigazgatóját, aki felhívta a figyelmet: a palackokban érték van, és az a helyes, ha ezek nem a kommunális kukába kerülnek, vagy illegális hulladékként végzik az erdőben, hanem bekerülnek a visszaváltási rendszerbe.
A visszaváltási rendszer révén Magyarország 2029-re teljesítheti a PET-palackok EU által előírt legalább 90 százalékos visszaváltási arányát. A visszaváltó hálózat folyamatosan bővül, így további nőhet a visszaváltó helyek száma is. A vállalat ezenfelül vállalta, hogy a következő években több százmilliárd forintot fordít a hazai hulladékgazdálkodás fejlesztésébe, hogy teljesítse az Európai Unió által előírt 10 százalékos lerakási és 65 százalékos újrahasznosítási célokat.
Néhány példa a beruházásokra:
Magyarországon csak a legnagyobb boltoknak volt kötelező csatlakozni a visszaváltási rendszerhez, ellentétben például Romániával, ahol minden boltnak kötelező a csatlakozás. A Mohu minden egyes visszaváltott palack után kezelési díjat fizet a boltoknak.
Érdekesség, hogy a boltok mellett más vállalkozások, intézmények is igényelték a visszaváltás lehetőségét, például benzinkutak és hajléktalanszállók is.
A legnépszerűbb visszaváltási mód a boltban levásárolható papírutalvány, eddig mintegy 30 milliárd forintot kértek vissza így a vásárlók.
A vásárlók által jótékony célra felajánlott visszaváltási díj folyamatosan nő, ezt három, országos elérésű gyerekgyógyítással foglalkozó intézmény között osztják majd szét. Ezek a
Becslések szerint Magyarországon évente több mint 3 milliárd italcsomagolás van forgalomban. A korábbi „tapossa laposra” rendszerben az italcsomagolások mindössze 30-40 százalékát lehetett visszagyűjteni, de a mostani cél 2029-re az említett 90 százalék.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.