Bemutatta az Urus hibridváltozatát szerdán a Lamborghini, ami egy ikerturbós V8-as és egy elektromos motort is tartalmaz, így összesen 789 lóerővel rendelkezik.
Feltehetően az elektromos motornak hála,
a hibrid Urus gyorsabb, mint a hagyományos, 3,4 másodperc alatt gyorsul 100-ra, és a végsebessége 310 kilométer per óra.
A járműveket 2025 elejétől szállítják, az autó versenytársai a 146 900 dollárba (53,7 millió forint) kerülő Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid és a 200 ezer dolláros (73 millió forint) Bentley Bentayga Hybrid lehetnek a Bloomberg jelentése szerint. A Lamborghini autója 258 ezer dollárról indul (98 millió forint), ami még a hagyományos Urusnál is 8 százalékkal drágább.
Az Urus SE nevet viselő autó összkerék-meghajtású, 11 vezetési móddal, ám elektromos hatótávolsága csak 60 kilométer. A tavaly bemutatott Revuelto után ez a Lamborghini második hibrid modellje, amely 80 százalékkal kevesebb káros anyagot bocsát ki, mint a hagyományos Urus.
A nagy versenytárs Ferrari első tisztán elektromos modellje a tervek szerint már 2025-ben érkezik, a Lamborghini azonban csak 2028-ban mutatná be az első ilyen autóját, a Lanzadort. A Lamborghini azért is lobbizik, hogy a luxusautókkal szemben ne legyen elvárás az elektromos átállás.
A héten a Mercedes-Benz is bemutatta a G-osztály első elektromos autóját egy Beverly Hills-i partin.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.