BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Online reklám: Magyarország utoléri Európát

Két évvel ezelőtt mintegy 80 milliárd eurónyi többlet értéket teremtett a nagyrészt ingyenes online üzleti modell a McKinsey elemzése szerint - mondta a Világgazdaság Mit ér a vállalat, ha magyar című konferenciáján Novák Péter. az IAB Hungary elnöke.

A digitális média szereplőit tömörítő Interactive Advertising Bureau magyarországi szervezetének elnöke elmondta: a válság ellenére az online reklámpiac töretlenül növekszik, a leggyorsabb növekedést a kelet-európai államok mutatják fel, Magyarország ezen a téren nem teljesít túl jól.

A reklámpiac átlag 20 százalékát teszi ki Európában a digitális szektor és az arány Magyarországon is ehhez közelít, sőt, ebben az évben valószínűleg el is éri. Ami a formátumokat illeti: kelet-Európában a display jóval meghaladja az európai átlagot, viszont a kereséshez kapcsolódó módszer is elterjedtebb. A legnagyobb növekedést az elmúlt években a videós tartalmakhoz kötődő reklámok érték el, jelenleg a display kategória 8 százalékát teszik ki. Hasonló erősödést produkál a mobil reklám is.

Ami Magyarországot illeti: idén 30-35 milliárd forint értékben készülnek a magyar fogyasztók elérésére készített digitális reklámok. A teljes reklámpiac 2008-hoz képest 40-45 százalékot bukott, eközben bár lassulása tapasztalható, az online piacon a növekedés folytatódik. A hazai médiapiac jelentős része regionális vagy globális kézben van, a következő egy-két évben a fő trendek: az integráció, a mobil kereskedelem erősödése és a közösségi marketing erősödése.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.