BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tarlós a dugódíj pótlásáról: van lehetőség, amit kizártak

Szeptemberig hozza meg a végleges döntést a kormány a BKV finanszírozása ügyében - nyilatkozta Tarlós István főpolgármester a szerdai kormányülésről távozóban,

A főpolgármester mintegy öt órán keresztül egyeztetett a közlekedési társaságról és a fővárosi nagyberuházásokról. A városvezető bíztatónak nevezte, hogy a kormány szinte a főváros álláspontjáéval azonosan ítélte meg a helyzetet.

A behajtási díj pótlásáról szólva jelezte, hogy vannak olyan - meg nem nevezett - lehetőségek, amelyeket kizártak, s hasonlóan vélekednek a rendelkezésre álló alternatívák preferencia-sorrendjéről. "Úgy gondolom, hogy a kormányülésen hallottak alapján nem lesz nehéz megállapodni" - szögezte le Tarlós István.

Mint arról beszámoltunk, július 5-én a fideszes többség szavazta le ugyanis a két budapesti főpolgármester-helyettes javaslatát, amellyel ki lehetett volna vetni a főváros bizonyos zónáiban a dugódíjat. Ez nem jelenti azt, hogy semmiképp nem kell majd fizetni a behajtásért, de a jogszabályi megalapozottságra még várni kell. A javaslatot módosító indítványként nyújtották be a közlekedési tárgyú törvénycsomaghoz.

Tarlós István főpolgármester előszeretettel mutogat vissza elődjére, mondván, Demszky Gábor kötött olyan szerződést, amely szerint ha nincs dugódíj vagy bármilyen azt pótló bevétel, mint a hídpénz, akkor Budapest elveszít 180 milliárd forintnyi támogatást az Európai Uniótól. Ez részben igaz is. Csakhogy a sokat idézett, ám annál kevesebbszer bemutatott 2009-es közlekedésfejlesztési terv, amelyet bevontak a szerződésbe, konkrétan nem mondja ki, hogy dugódíj kell.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.