A muzsikusok az együttzenélés legtisztább és legkoncentráltabb formájának tartják a kamarazenélést, a műfaj etalonjának pedig a vonósnégyeseket. Bár még csak négy éve alakult, a nemzetközi szakberkekben máris szuperlatívuszok kíséretében emlegetik a Kelemen Barnabás, Homoki Gábor, Kokas Katalin és Kokas Dóra alkotta Kelemen Kvartettet.
A legendás Waldbauer-Kerpely Kvartettől az Új Magyar Vonósnégyesen és a Végh Kvartetten át a világhírű Bartók-, illetve Kodály Vonósnégyesig, valamint a Keller Kvartettig húzódó hagyományt folytató formáció az idei sztárvendége a Kammermusikfest Lockenhaus című, több mint három évtizedes múlttal rendelkező seregszemlének.
A kritikusok szerint ugyanis Kelemenék megközelítései, értelmezései minden esetben hűek maradnak a partitúrához, mégis folyamatosan újdonságot hoznak, amennyiben lehengerlően intenzív előadásaik a darabok legbelsőbb lényegét tárják fel. Nem véletlen, hogy fesztiváldíjak és rangos meghívások sora jelzi útjukat Londontól Berlinen és Melbourne-ön át Pekingig.
Az egykor Léka néven is ismert burgenlandi városkában júliusban, Kaposváron pedig augusztusban találkozhat velük a nagyérdemű. Az ősszel újranyitó fővárosi Zeneakadémia egyik legelső kiemelt fontosságú koncertjét is ők adják, méghozzá kápráztató sokoldalúságukat megmutató programmal. Nagytermi koncertjük műsora a bécsi klasszikától (amit Mozart, saját korát messze megelőző, C-dúr vonósnégyese képvisel) a schumanni vegytiszta romantikán át nem csupán a 20. század elejéig, azaz Bartók elképesztően komplex IV. vonósnégyeséig jut el, hanem egészen napjaink, Kurtág György egyik művével fémjelzett kortárs zenéjéig terjed.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.