A kínai vendéglátóipari szövetség (CCA) hétvégén közzétett felmérése szerint a kínai hotelek és éttermek több mint 60 százalékát, elsősorban pedig a felsőkategóriás egységeket érintette negatívan a kínai kormány tavaly ősszel meghirdetett kampánya.
A CCA példaként egy ötcsillagos pekingi éttermet említ, melynek a kampány hatására mintegy 10 millió jüan (350 millió forint) értékben mondták vissza előzetes foglalásait, egy másik, nyugati étterem bevallása szerint az elmúlt hónapokban 2012-höz képest csaknem 80 százalékkal esett vissza üzleti vacsoráinak száma.
Az országszerte száz éttermet és hotelt vizsgáló felmérés arra is rámutatott, hogy általánosságban a szolgáltatóegységek több mint 80 százalékában jellemző trend az ételpazarlás, mely elsősorban a közpénzből finanszírozott ebédek és vacsorák, hivatalos bankettek, rendezvények, valamint esküvők alkalmával jellemző.
A jelenség nem érinti az alacsony árkategóriás éttermeket, ahol szinte nem megy étel veszendőbe, és ahol jelentős mértékű visszaesés sem jellemző a bevételekben - mutat rá a CCA kutatása.
A kampány valószínűleg az idei év egészében hatással lesz majd a vendéglátóegységekre, ezzel kapcsolatos félelmeiket a cégek kilátásaikban érzékeltették. A vizsgált éttermeknek csupán 8 százaléka reménykedik abban, hogy az iparág több mint 15 százalékkal nőhet majd idén.
A válaszadók kétharmada szerint a növekedési ráta 10 százalék alá csökken majd, közülük 30 százalék szerint egyenesen zsugorodni fog, szemben a 2012-es 14 százalékos növekedéssel. Az idei év az éttermek számára a megváltozott körülményekhez való alkalmazkodás időszaka lesz – véli a CCA, hozzátéve, a cégek 40 százaléka már most is új piaci stratégián dolgozik.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.