BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Bízik a növekedésben a Budapest Bank

Több területen is lát növekedési potenciált a lakossági piacon Ákos Tamás, a Budapest Bank lakossági üzletágának vezetője. A hitelintézet a hiteltermékek mellett az elsődleges bankkapcsolatok erősítésére fókuszál, emellett - ha erre kedvező lehetőség nyílik – újabb akvizícióktól sem zárkózik el

– A lakossági bankpiac – részben a kedvezőtlen makrogazdasági tényezők miatt – nincs könnyű helyzetben. Hogyan teljesít ebben a környezetben a Budapest Bank lakossági üzletága?

– A piaci környezet valóban nem kedvező, ám mi abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy stabil tulajdonosi hátteret tudhatunk magunk mögött, és – köszönhetően az évtizedek óta folytatott prudens hitelezési politikának – a portfóliónk minősége is több területen jobb az átlagnál, így a jelen feltételek mellett is nyereségesen tudunk működni. Látni kell azonban, hogy azokon a hitelezési területeken, ahol a Budapest Bank hagyományosan erős – így a gépjárműhitelek és személyi kölcsönök – az új kihelyezések volumene nagyon alacsony, így hiába magas a részesedésünk, nem tudjuk megállítani a portfólió zsugorodását. Ennek megfelelően új stratégiai irányokat is ki kellett jelölnünk, annak érdekében, hogy növekedni tudjunk.

– Melyek ezek az irányok?

– Először is, tovább szeretnénk növelni az elsődleges bankkapcsolatok, tehát jövedelmét rendszeresen hozzánk utaltató számlavezető ügyfeleink számát, akik aktívan használják is a kapcsolódó szolgáltatásokat (bank-és hitelkártyák, csoportos beszedési megbízások, folyószámlahitel stb.). Ennek a törekvésnek az első eredményei látszanak is: tavaly 50 ezer új számlavezető ügyfelet szereztünk, amely véleményem szerint figyelemre méltó teljesítmény. Komoly hangsúlyt helyezünk emellett a hitelkártyákra, azon belül is a co-branded (társmárkás) konstrukciókra is, amelyek tényleges hozzáadott értékkel bírnak az ügyfelek számára. Szinte minden szektorral vannak stratégiai együttműködéseink, többek között a Tescoval, a Főgázzal és a UPC-vel. Tavaly összesen több mint 64 ezer hitelkártyát bocsátottunk ki, amellyel továbbra is az egyik legnagyobb hitelkártya-kibocsátók vagyunk a piacon. A harmadik terület a jelzáloghiteleké: itt eddig nem tartoztunk a legnagyobb szereplők közé, de mára az új kihelyezéseken belül 10 százalékra növeltük részesedésünket. Az is mutatja, hogy komolyan vesszük a területet, hogy felvettük kínálatunkba az állami támogatás mellett nyújtott lakáshiteleket, amelyeket saját Egyenlítő konstrukcióinkba illesztve is lehet igényelni. A negyedik irány pedig a Budapest Banknál szintén a lakossági üzletághoz tartozó – 200 millió alatti árbevételű – mikrovállalkozói terület élénkítése: itt továbbfejlesztettük a sikeresen működő „Neten a cégem” programot, részt veszünk a Széchenyi Kártya programban, és március elején elindítottuk Üzletélénkítő hitelünket is. Szerencsére ezen a területen nálunk felülreprezentáltak azok a szektorok, amelyek sikerrel vészelték át a válságot, így bízhatunk a további növekedésben.

– Új számlavezetők szerzése nem könnyű a magyar piacon sem. Hogyan lehet itt növekedni?

– A bankváltással kapcsolatban az ügyfelek percepciója sokkal rosszabb, mint a valóság. Tavaly elindítottuk online bankváltási kampányunkat a bankvaltasmost.hu oldalon, amely igen eredményesnek bizonyult: ennek lényege, hogy az ügyfél az interneten percek alatt megadhatja adatait, és az előre megbeszélt időpontban már csak azért kell befáradnia az általa kiválasztott fiókba, hogy a papírokat aláírja, és bankkártyáját átvegye. Tehát ha az ügyfél meghozta a döntést, összességében nem egészen fél óra időráfordítással bankot válthat.

– A prémium szegmens igen népszerű lett a bankok között. A Budapest Banknál mekkora a hangsúly ezen a területen?

– A Budapest Bank is elindította prémium banki szolgáltatáscsomagját, pontosan azért, mert egyre komolyabb szeletet jelent az az erős középréteg, amely a privátbanki területre még nem fér be, ám jelentős megtakarításai miatt nagyobb odafigyelést igényel. Nálunk minimum havi 250 ezer forint folyószámlára utalással, vagy ötmillió forint feletti megtakarítással rendelkező ügyfelek igényelhetik a csomagot, többek között személyes tanácsadóval, rövidített sorban állással, és igen kedvező számlacsomaggal, megtakarítási és hitelajánlatokkal.

– Milyen a bank lakossági portfóliója?

– A lakossági portfóliónk minősége összességében a piaci átlag körül van, ezen belül vannak az átlagosnál jobb portfólióink is. Az ingatlanhitelek kapcsán viszont meg kell mondjam, hogy az árfolyamgát bevezetésétől sokkal többet vártunk, amellyel persze nem vagyunk egyedül. Kicsit úgy érzem, hogy az ügyfelek nem értik a konstrukció lényegét, vagy attól tartanak, hogy felélik a megtakarított összeget, holott minden banknak, így a Budapest Banknak is vannak olyan megtakarítási, befektetési ajánlatai, amelyek megoldást jelentenek erre a problémára. Mindenesetre annak nagyon örülök, hogy a kormány, a jegybank és a bankszövetség elindította az árfolyamgátról szóló kampányát, amelyet mi is támogattunk, és bízom benne, hogy az eredményes is lesz majd.

– A lakossági terület kilátásait milyennek ítéli meg erre az évre: lesz elég új kihelyezés a növekedéshez?

– Optimista vagyok, véleményem szerint a jelen körülmények között is tudunk majd növekedni. Növekedés ugyanakkor nem kizárólag organikus úton képzelhető el, ha látunk üzletileg kedvező lehetőséget, az akvizíciótól sem zárkózunk el. Erre már korábban is volt példa, és most is van: február végén vettük át a Credigen személyi- és áruhitel állományát, amely 13 ezer új – és jó – ügyfelet jelentett.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.