BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

KGFB kampány - Jön a direkt kárrendezés

A Groupama Garancia is beáll a direkt kárrendezést kínáló biztosítók sorába az idei kampányban. A társaság annak is örülne, ha ez lenne a norma a piacon, de a versenytársakat megosztja ez a kérdés

A szolgáltatásokra fókuszál idei kampányában a Groupama Garancia Biztosító – derült ki a társaság tegnapi sajtótájékoztatóján. A cég által készített felmérés szerint ugyanis egyre nagyobb az igény az olyan megoldásokra, amelyeket az autósok valóban igénybe tudnak venni, ha bekövetkezik a kár – mondta Csonka István, a Groupama Garancia értékesítési és marketing vezérigazgató-helyettese.

A társaságnak jelenleg 250 ezer körüli kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) szerződése van, és a tavalyi kampány után stabil maradt az állománya. Az idén egy KárExpressz névre keresztelt szolgáltatással rukkolnak ki a kötelező mellé, ez 4990 forintos éves díj mellett asszisztenciaszolgáltatást és aktív kárrendezést biztosít az autósok számára. Utóbbi azt jelenti, hogy a Groupama Garancia biztosító ügyfelének, ha vétlen egy balesetben, nem kell megkeresnie a károkozó biztosítóját, hanem a sajátjánál intézheti el a kár rendezését. A másik fél biztosítójával a Groupama Garancia állapodik majd meg.

A direkt kárrendezésben eddig négy piaci szereplő vett részt, az Allianz, a Generali, a Signal és az Union. Romániában ezt a fajta kárrendezést nemrég kötelezővé tették, és Franciaországban is hasonlóan működik a rendszer. Ott kisebb károk esetében átalánydíjat fizetnek a biztosítók egymásnak, nagyobb károknál pedig tételes elszámolás van.
A Groupama Garancia szerint a hazai biztosítási piacon is örvendetes lenne a direkt kárrendezés bevezetése. „Ha ez megtörténne, komolyabb szolgáltatási verseny alakulhatna ki a biztosítók között” – mondta Szabó Imre, a gépjárműbiztosítási főosztályvezetője. A biztosítók között azonban nincs konszenzus ebben a kérdésben, míg a nagyobb piaci szereplők jellemzően támogatnák az ötletet, a kisebbek ellenzik.

Az aktív kárrendezés működtetéséhez a Groupama Garancia szakértői szerint egységes szakmai normák kellenének a javítási módszereket és költségeket illetően, a franciaországi átalánydíjas elszámolás szerintük idehaza is megoldást jelentene. Emellett azt is tisztázni kellene, hogy a különböző közlekedési szituációkban ki a felelős, és milyen mértékben, Magyarországon ugyanis ellentmondásos bírói határozatok vannak ezzel kapcsolatban.

Az ügyfelek számára jelenleg a legfontosabb szempont a kgfb-választásnál az ár. Egy részük sportot űz abból, hogy a kampány idején megkeresse a legolcsóbb (kgfb) ajánlatot, és az online alkuszok térnyerésével a díjak nagyot csökkentek az elmúlt években – magyarázta Máhig Attila, a Groupama Garancia nem-élet biztosítási ügyvezető igazgatója.

Az elmúlt években az online alkuszok térnyerése miatt nagymértékű díjcsökkenés következett be a kötelező piacán. Abban azonban, hogy a biztosítók ennyit tudtak engedni az árakból, nem csak a verseny volt az oka, hanem javuló kárstatisztikákra is szükség volt.
A statisztikák elsősorban annak köszönhetően javultak, hogy a üzemanyagárak miatt egyre kevesebbet autóznak az ügyfelek, így a kárgyakoriság is az elmúlt években, sőt a keletkezett károk értéke is egyre kisebb.

Kevesebb váltó lehet az idén

A Független Biztosítási Alkuszok Magyarországi Szövetségének (FBAMSZ) várakozása szerint az október 30-án meghirdetendő kgfb-díjak átlagosan 4-5 százalékkal kerülhetnek a tavalyi szint alá. „A kárstatisztikák kedvező alakulása és a folytatódó éles piaci verseny miatt egyes szegmensekben az idén is folytatódhat a köteleződíjak esése” – ad előrejelzést Papp Lajos, a FBAMSZ elnöke.

A váltók száma viszont az idén valószínűleg nem éri már el a félmilliós értéket sem. Ennek oka egyrészt az, hogy aki tehette, az előző években már optimalizálta biztosítását. Másrészt immár több mint félmillió autósnak eleve nem az év végén, hanem év közben van a biztosítási évfordulója. Emellett amikor az átlagos éves díjszint nem éri el egyetlen tankolás árát, az egyes díjak közti különbség a többség számára már valóban elhanyagolhatóvá válik.

A kampány során a biztosítók többsége várhatóan minden eddiginél aktívabban kínál majd kedvezményes kiegészítő biztosításokat a kötelező mellé. Ezek a termékek sok esetben azonban nem teljes körű szolgáltatást nyújtó biztosítások – figyelmeztetnek az alkuszok.

A váltók száma viszont az idén valószínűleg nem éri már el a félmilliós értéket sem. Ennek oka egyrészt az, hogy aki tehette, az előző években már optimalizálta biztosítását. Másrészt immár több mint félmillió autósnak eleve nem az év végén, hanem év közben van a biztosítási évfordulója. Emellett amikor az átlagos éves díjszint nem éri el egyetlen tankolás árát, az egyes díjak közti különbség a többség számára már valóban elhanyagolhatóvá válik.

A kampány során a biztosítók többsége várhatóan minden eddiginél aktívabban kínál majd kedvezményes kiegészítő biztosításokat a kötelező mellé. Ezek a termékek sok esetben azonban nem teljes körű szolgáltatást nyújtó biztosítások – figyelmeztetnek az alkuszok. -->

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.