BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kína: Megvizsgálják a banki ügyfelek személyazonosságát

A kínai központi bank utasította a pénzintézeteket, hogy év végéig alaposan vizsgálják meg az ügyfelek személyazonosságát. A cél, hogy kiszűrjék a hamis, név nélkül vagy álnévvel nyitott számlákat, és megszüntessék a szolgáltatásokat olyan ügyfeleknek, akiknek kétes a személyazonossága.

Kína 2004-ben vezette be, hogy csak valódi névvel lehessen bankszámlát nyitni, de a kivitelezés egészen 2007-ig nem volt hatékony. Ekkor a közbiztonsági minisztérium és a kínai központi bank közösen létrehozott egy lakossági nyilvántartó adatbázist, hogy a bankok ellenőrizhessék az ügyfelek adatait, amikor azok új számlát nyitnak.

Az elmúlt években rengetegen estek áldozatául olyan bűncselekményeknek, amelyeknél a csalók SMS-ben igyekeztek rávenni az embereket arra, hogy küldjenek pénzt a bankszámlájukra. A hamis neves regisztrációk miatt a csalók könnyen megúszták büntetést – jelentette a Radio China és idézi Huang Zhent, a Központi Pénzügyi és Közgazdasági Egyetem tanárát, aki szerint a nagyszámú álneves számla lehetőséget biztosít a korrupt tisztviselőknek és a bűnözőknek, hogy külföldre utalják pénzüket. Ha a nyilvánossá válnak a tisztviselők banki ügyletei, akkor először is biztosítani kell, hogy nincsen névtelenül regisztrált bankszámlájuk. Minden hiába, ha ilyen illegális számlákon tudják rejtegetni a pénzüket.

Az ICBC, a China Construction Bank, a Bank of China és az ABC már megkezdte az azonosítási eljárást.

Az Országos Népi Gyűlés ugyanakkor decemberben törvénytervezetet fogadott el az internetes adatvédelemről, mert az z utóbbi években jelentősen megnőtt az internetes csalások száma. A sajtó azóta többször is írt a bakszámla tulajdonosak kárára elkövetett internetes visszaélésekről. 

Az online fizetések során előforduló adatlopások miatt a kínai központi bank (PBoC) idén kampánnyal próbálja felhívni az emberek figyelmét a kockázatokra – számolt be a Xinhua hírügynökség. A kampányban országszerte negyven bank és harminc online fizetési rendszer üzemeltetője vesz részt.

A bank szerint a 221 millió online fizetési szolgáltatásokat használó ügyfél negyven százaléka nem figyel eléggé az online biztonságra, további negyven százalék akkor is figyelmen kívül hagyja a kockázatokat, ha valamilyen probléma történik. A leggyakrabban előforduló biztonsági kockázatot a személyes adatok szivárgása, a személyiség ellopása és a bankszámla feltörése jelentik.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.